Terve. Aluksi pyydän anteeksi sekavaa kieliasua. Törmäsin kummalliseen ongelmaan. Digiboxilta siirtämäni tv-ohjelmat eivät suostu näkymään oikein. Kuva on liian kapea. Esim autonrenkaat ovat soikeita ylöspäin. Ongelma näkyy telkkarissa ja tietokoneella molemmissa. Olen Yrittänyt muutamalla eri telkkari-ohjelmalla. Esimerkiksi MacGyver ja Last Action Hero leffalla. Ohjelmat on tallennettu Subtv:ltä. Kumpikaan niistä ei ole anamorphista kuvaa. Digiboxi on Topfield 5100PVR terrestial. Olen siirtänyt tiedostot digiboxilta altair softalla. Sen jälkeen editoin ne ProjectX softalla. Koitin kolmea eri versiota tästä softasta. DVD:n authorisoinnin tein Rejig softalla. DVD:n poltin neron 7 versiolla. Itse epäilen ProjectX:n asetuksia. Olen erilaisia kokeillut mutta aina vaan on liian korkea kuva. Telkkari zoomaa kuvan samalla tavalla kuin letterbox kuvalla. Kuva ei kuitenkaan ole letterbox tai anamorphinen. ProjectX näyttää mainoskatkon kohdalla olevan wss bitin. Olen poistanut mainokset mutta voisiko se wss bitti jäädä sinne ohjelman sekaan jotenkin kummittelemaan? DVD-soittimen asetukset ovat oikeat. Olen tarkistanut ne.