Laitteina on bekon TV jossa kaksi scart liitintä, toisesta olen kytkenyt siemensin gigaset digiboksiin ja toisesta philipsin dvd-soittimeen. Antennijohtoa olen koettanut kytkeä digiboksiin, sekä tv:seen ja digiboksiin, eikö kuvan pitäisi näkyä digiboksiin liittämällä. Ainut mikä ruudulla näkyy on "ei signaalia, tarkista antenni/johto" Oon myös koittanut toisella antennipiuhalla, muttei auta, missä voisi olla vika? Auttakaa fiksummat.
1) Onhan digiboxi varmasti oikeaa tyyppiä (antenni/kaapeli)? Kytke antennijohto seinästä vain digipoksiin. 2) Onko scartjohto ehjä? Testaa jollain toisella johdolla joka varmasti toimii. Scartin poksin pää "TV" liittimeen ja telkkarin pää AV 1 (tms) reikään. 2) poksi päälle ja jollei kuvaa itsestään tule niin painele telkkarin kaukosäätimen AV/AUX/EXT nappia niin monta kertaa että näkyy.
Jos televisiossa ei ole digiviritintä, tarvitaan digiboksi ja antenni kytketään vain boksin antenniliittimeen. Boksin "TV" merkinnällä varustettu scart-liitin kytketään television scart-liittimeen. Kun kuvaruudussa näkyy "ei signaalia, tarkista antenni/johto", on ilmeistä, että digiboksi on kytketty oikein televisioon ja vikaa on siis haettava digiboksista. Olet varmaan jo varmistanut, että boksi on oikeaa tyyppiä, kuten edellä neuvottiin. Koska kuvaa ei näy, boksi kannattaa ensin resetoida: Valitse "Palauta tehdasasetukset" tai vastaava toiminto. Varmuuden vuoksi kannattaa vielä irrottaa boksin virtajohto ainakin 10 sekunniksi, jotta laite varmasti nollautuu. Sitten varmistat, että antenni on kunnolla kytketty boksiin, haet ohjekirjasta käyttöönottoasennuksen ohjeet ja noudatat niitä kohta kohdalta. Yleensä ensin tehdään joitakin kieli- ja aika-asetuksia yms. ja lopuksi tapahtuu kanavahaku, joka vie melkoisen tovin. Kuvaruudulla pitäisi koko ajan näkyä, mitä on tekeillä, ja lopuksi asennus päätetään hyväksymällä kanavahaku "OK" tai vastaavalla valinnalla. Jos boksi ei näin löydä kanavia, on antennisignaali liian heikko tai digiboksi viallinen.