Kuulokkeet rillipäälle

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Hevihemmo 25.06.2007.

1. Hevihemmo

Hevihemmo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koneelle päätin ostaa kuulokkeet mutta omistan silmälasit, joten eipä taidakkaan olla niin yksinkertaista. Noin 50-80 euron budjetilla. Mallista en tiedä ja toivoisin, että joku voisi selventää minkä malliset sopii rillipäälle.

Kattelin Sennheiser HD-555-kuulokkeita. Ovat hintaansa nähden kuulemma kelpo pelit mutta sitten tuo silmälasiongelma... Olen kyllä parista lähteestä saanut semmosta informaatiota, että kelpais kakkuloidenkin kanssa mutta tiedä nyt tommosista.

Että minkä mallista yleisesti rillipäille (suljettu, puoliavoin, korvan päällä/ympärillä, jne), käyvätkö nuo mainitsemani ja mitä muita vaihtoehtoja? Olen jopa harkinnut piilolinssien ostamista ihan kuulokkeita varten mutta ehkä pittee harkita uudelleen. Ja mukavuus on tärkeää, vaikka sitten äänenlaadusta säästäen (Ei nyt liikaa kuitenkaan...)

Lisäys: Ei hassumpia tollaset langattomatkaan, vois heitellä jalalla koreasti, kun hyvä biisi sattuu kohdalle. Sellasiakin saa ehrotella.

Viimeksi muokattu: 25.06.2007
  2.  
  3. miles_

miles_ Guest

Kannattaa mennä alan liikkeeseen ja sanoa että "Pitäisi saada kokeilla sopivia kuulokkeita kun on nämä kakkulatkin."
    Parhaiten se tuolla tavalla onnistuu.

4. pj27

pj27 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on nuo kyseiset Sennheiser HD-555 kuulokkeet eikä todellakaan haittaa silmälasit yhtään. Mukavasti istuvat kuulokkeet päähän rilleistä huolimatta. Silmälasini sangat ovat varsin kevyet ja ohuet, joten enpä tiedä miten istuvat paksumpien sankojen kanssa. Kannattaa noudattaa milesin ehdotusta eli alan liikkeeseen kokeilemaan.

Ovat muuten HD-555 kuulokkeet hintaisekseen erittäin pätevät kuulokkeet. Suosittelen!

5. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itsekkin suosittelisin HD-555:sia. Tyynyt ovat niissä sen verran pehmeät, että tuskin silmälasien sangat haittaavat. Vanhempani eivät ainakaan ole valittaneet, kuulokkeitani käyttäessään. Mutta tosiaan vaikka Mustaan Pörssin (kauppa jossa olen tuota mallia lähes aina nähnyt) testaamaan.

Viimeksi muokattu: 05.07.2007
  6. Hevihemmo

Hevihemmo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Luulenpa, että siinä oli kaikki tarvitsemani tieto. Kiitos vastanneille!

7. 6Siitari9

6Siitari9 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitkäköhän olisivat ehdottomasti parhaat pelikuulokkeet jossain 50-80€ hintahaitarissa?`Äänikorttina olisi x-fi xtremgamer. Varmasti voisivat olla 5.1. Lisäksi pitäisi olla hyvä mikki.

8. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ihan ensimmäisenä suosittelen unohtamaan 5.1 kuulokkeet. Eivät yksinkertaisesti toimi. Kuulokkeen sisälle kun ei vaan saa hyvä äänistä monikanavaa. Itse suosisin tässäkin tapauksessa edellä mainittuja Sennheisereitä, jos haluat äänenlaatuun panostaa. Jos taas mikki on äänenlaatua tärkeämpi, niin kannattaa katella jotain Koss:in kuulokkeita. Ainakin Gigantissa muistan nähneeni jotain kohtuu hintaisia Koss:in headsettejä.

9. 6Siitari9

6Siitari9 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeps, kaipa sen 5.1 voi unohtaa :) No, kuitenkin pitäisi olla hyvä mikki sekä hyvä äänenlaatu. Kuulokkeet saisivat olla umpinaiset sillä kuluttaisin aikaa ventrilossa. Mitään ehdotuksia?

10. Tico

Tico Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse hankin hetki sitten Koss cs-100, loistavan äänenlaatu kuulokkeissa sekä mikissä,erittäin kevyet ja toimii hyvin vent/TS2 käytössä. Hinta on siinä 20-40€. Sankojen muotoili on toteutettu siten, että rillejä käyttäessä ei ainakaan minulla paina mihinkään noi kuulokket.

Jaa tämä sivu