Olen hankkimassa uutta vahvistinta nykyisen 10 vuotta vanhan Yamahan korvaajaksi. Uudenkin vahvistimen tarkoitus olisi se, että se kestäisi pitkään ja palvelisi myös tulevia tarpeita. Käyttötarkoitus on lähinnä leffojen katsominen ja musiikin kuuntelu tulee siinä sivussa. Näitä kahta mallia olen miettinyt sen vuoksi, että molemmat ovat jollain tavalla tutut entuudestaan. Molemmissa on kaksi hdmi outtia. Lisäksi potku pitäisi riittää vähän isompaankin huonetilaan. Kaiuttimet on tarkoitus päivittää myöhemmin ja niiden suhteen pääkajareiden hinta pyöris jossain 1000€:n luokassa / pari. Tarkoitus olisi hommata valkoisena. hieman katselin tuota Choruksen Compact 682 kauittimia. Hinta ei ehdoton, jos hieman kalliimmalla saa parempaa, niin ovet on auki. Miten sivu ja taka kauittimet, onko niihin jotain vinkkejä? Olen miettinyt audio pron sb1 kauittimia. Tarkoitus olisi nämä kauittimet laittaa seinäkiinnikkeillä. Kotiteatteritilaan olen kyllä rakentamassa kokonaan uutta takaseinää ja tällöin olisi myös mahdollista upottaa takakaiuttimet....???
Jos kerran isompaa remonttia äänentoistoon ja olemassa olevaan tilaan, niin ehdottomasti sitten joka kanavaan samanlainen kaiutin.
Jos et ole valmis vaihtamaan Pioneeriin tai Marantziin, vaan aiot tehdä valinnan noiden kahden väliltä niin ehdottomasti Yamaha rx-v 1067. Tunnetusti Onkyo:ta turvallisempi vaihtoehto. Ja mitä kaiuttimiin tulee niin vaihtoehtojahan on tuohon 1000euron hintaluokkaan paljon. Vähän voi hypätä hintahaitarisi yli mutta käyppä kurkkimassa Amphionin kaiuttimia. Myös Elac tekee aivan loistavaa jälkeä. Ja löytyy valkoisena.