kumpi? Pioneer DVR-A06 vai LG GSA-4040B

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ilezi 11.09.2003.

1. ilezi

ilezi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olisin polttavaa ostelemassa. ja jompi kumpi noista pitäs hommata. LG olis 30€ halvempi kuin pioneeri, mutta kun tuolla dvd-netissä kattelin niin pioneerilla ei taida olla montaakaan levyä joka ei palaisi.. Ja LG:n kanssa käyttäjillä näyttää täällä olevan ongelmia. Tosin pioneeri ei tue kuin - formaattia.

Mitä mieltä olette?

2.  
  3. ilezi

ilezi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm.. pitäs kai huomiseen mennessä päättää.
    pioneeri kai olis parempi. Tuntuu ainakin siltä että siinä toimivat levyt kuin levyt.

4. wellbig

wellbig Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä ottaisin (=olen jo ottanut) LG:n. Tuosta Pioneerista ei ole kokemuksia mutta LG:n puoleen vetää DVD-RAM- ja DVD+R(W)-tuet. Hyvin on levyt ainakin tähän mennessä palanut, ei mitään moittimista. Toiminut kaikkien ohjelmien kanssa mitä olen käyttänyt, esim. Nero, CloneCD, BlindWrite, Alcohol 120%...

5. Adder_78

Adder_78 Guest

Kyllä Pioneer 106:ssa toimii myös DVD+R ja DVD+RW kiekot... :eek:)

DVD-RAM on ehdottomasti paras uudelleenkirjoitus formaatti. Ainoa huonopuoli on tuon DVD-RAM median hinta. Ei oikein mistään saa alle 6-7 euron...

Molemmat noista on on hyviä asemia etkä pahemmin metsään mene ostat sitten kumman tahansa...

6. repotimo

repotimo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten mulla on mennyt tommoset kommentit aivan ohi?

Itsekin olisin nimittäin kärvennintä ostamassa ja 4040B:n puoleen olen kääntymässä.

Haluisko joku selventää, "millaisia ongelmia" jne.

7. ilezi

ilezi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  8. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olin juuri ostamassa tuon Pioneerin kun huomasin tämän LG:n ja ostinkin sen, osittain tuon DVD-RAM ominaisuuden vuoksi. Asentui heittämällä CD-RW:n tilalle masteriksi ja slavena on vanha lukeva DVD. Softatkin ovat aivan toimivia, vaikkakin hieman "kökköjä", esim. DVD-RW levylle poltetun oman videon kopiointi lennossa DVD-R levylle kävi näppärästi tällä yhdistelmällä...

En ole vielä kokeillut muita levyjä kuin Sonyn DVD-R ja -RW sekä TDK:n -RW levyjä, ja kaikki ovat palaneet OK. (Vanha pöytäkoneeni ei ymmärrä muuta kuin miinusformaattia)

Niin, ja Studio 8 ei tunnistanut asemaa ennenkuin asensin ohjelman uudestaan mutta muita "ongelmia" ei ole ollut.

9. Janezki

Janezki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    LG-4040 täällä, eikä mitään moittimista.
    Taitaa enempi olla käyttäjäpohjaisia ne ongelmat... :)

10. temexi

temexi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostaisin pinohiiren sillä ei ole missään kirjoitettu että joku levy ei toimisi siinä kun taas Lg:ssä on tullut pari vastaan. Ja itse en tee mitään kalliilla DVD-ram formaatilla kun - levyt ovat melkein ilmaisia siihen verrattuna...

11. mtk17

mtk17 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko tuosta RAM formaatista loppujenlopuksi paljoakaan hyötyä? Ja toinen juttu mikä tuli mieleen,niin tuleeko ongelmia jos kytkee cdrw ja dvdrw aseman yhtäaikaa koneeseen?

12. repotimo

repotimo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No onhan siitä.
    Mikäli olen oikein käsittänyt, nini DVD-RAM levyille voi dataa lisätä ilman että sitä levyä tarvii alkaa polttamaan polttosoftalla.
    ns. Copy-Paste toimii.

Korjatkaa jos olen väärässä.

13. inuyashas

inuyashas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DVD-RAM levy on kätevä formaatti tallentamaan erilaisia usein päivitettäviä tietokantoja/kirjastoja. Itse aion pistää sille läjän hyötyohjelmia, joiden päivitykset sitten voi laittaa sinne aina kun niitä tulee. Tottahan on se, että DVD-RAM levyjä tarvitsee vain muutaman. DVD-/+R levyjä taas voi kulua kymmenitttäin.

LG GSA-4040B:n DVD-RAM 3x nopeus vastaa käytännössä DVD-/+RW:n nopeutta 6X.

Jaa tämä sivu