Olisin polttavaa ostelemassa. ja jompi kumpi noista pitäs hommata. LG olis 30€ halvempi kuin pioneeri, mutta kun tuolla dvd-netissä kattelin niin pioneerilla ei taida olla montaakaan levyä joka ei palaisi.. Ja LG:n kanssa käyttäjillä näyttää täällä olevan ongelmia. Tosin pioneeri ei tue kuin - formaattia. Mitä mieltä olette?
Hmm.. pitäs kai huomiseen mennessä päättää. pioneeri kai olis parempi. Tuntuu ainakin siltä että siinä toimivat levyt kuin levyt.
Minä ottaisin (=olen jo ottanut) LG:n. Tuosta Pioneerista ei ole kokemuksia mutta LG:n puoleen vetää DVD-RAM- ja DVD+R(W)-tuet. Hyvin on levyt ainakin tähän mennessä palanut, ei mitään moittimista. Toiminut kaikkien ohjelmien kanssa mitä olen käyttänyt, esim. Nero, CloneCD, BlindWrite, Alcohol 120%...
Kyllä Pioneer 106:ssa toimii myös DVD+R ja DVD+RW kiekot... ) DVD-RAM on ehdottomasti paras uudelleenkirjoitus formaatti. Ainoa huonopuoli on tuon DVD-RAM median hinta. Ei oikein mistään saa alle 6-7 euron... Molemmat noista on on hyviä asemia etkä pahemmin metsään mene ostat sitten kumman tahansa...
Miten mulla on mennyt tommoset kommentit aivan ohi? Itsekin olisin nimittäin kärvennintä ostamassa ja 4040B:n puoleen olen kääntymässä. Haluisko joku selventää, "millaisia ongelmia" jne.
Ei kai mitään kummempia ongelmia. Softapuolella lähinnä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/40127
Olin juuri ostamassa tuon Pioneerin kun huomasin tämän LG:n ja ostinkin sen, osittain tuon DVD-RAM ominaisuuden vuoksi. Asentui heittämällä CD-RW:n tilalle masteriksi ja slavena on vanha lukeva DVD. Softatkin ovat aivan toimivia, vaikkakin hieman "kökköjä", esim. DVD-RW levylle poltetun oman videon kopiointi lennossa DVD-R levylle kävi näppärästi tällä yhdistelmällä... En ole vielä kokeillut muita levyjä kuin Sonyn DVD-R ja -RW sekä TDK:n -RW levyjä, ja kaikki ovat palaneet OK. (Vanha pöytäkoneeni ei ymmärrä muuta kuin miinusformaattia) Niin, ja Studio 8 ei tunnistanut asemaa ennenkuin asensin ohjelman uudestaan mutta muita "ongelmia" ei ole ollut.
Itse ostaisin pinohiiren sillä ei ole missään kirjoitettu että joku levy ei toimisi siinä kun taas Lg:ssä on tullut pari vastaan. Ja itse en tee mitään kalliilla DVD-ram formaatilla kun - levyt ovat melkein ilmaisia siihen verrattuna...
Onko tuosta RAM formaatista loppujenlopuksi paljoakaan hyötyä? Ja toinen juttu mikä tuli mieleen,niin tuleeko ongelmia jos kytkee cdrw ja dvdrw aseman yhtäaikaa koneeseen?
No onhan siitä. Mikäli olen oikein käsittänyt, nini DVD-RAM levyille voi dataa lisätä ilman että sitä levyä tarvii alkaa polttamaan polttosoftalla. ns. Copy-Paste toimii. Korjatkaa jos olen väärässä.
DVD-RAM levy on kätevä formaatti tallentamaan erilaisia usein päivitettäviä tietokantoja/kirjastoja. Itse aion pistää sille läjän hyötyohjelmia, joiden päivitykset sitten voi laittaa sinne aina kun niitä tulee. Tottahan on se, että DVD-RAM levyjä tarvitsee vain muutaman. DVD-/+R levyjä taas voi kulua kymmenitttäin. LG GSA-4040B:n DVD-RAM 3x nopeus vastaa käytännössä DVD-/+RW:n nopeutta 6X.