Kumpi pelikäyttöön

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jackall 20.02.2003.

1. jackall

jackall Guest

Onko AMD Athlon XP 2.08 GHz 333Mhz suoritin pelikäytössä nopeampi kuin
    Pentium 4 2,67 /533 /512kb cache Nortwood suoritin.

Ainakin joskus kellotaajudeltaan paljon heikompi AMD löi kellotaajuudeltaan paljon
    nopeamman pentiumin nimenomaan pelikäytössä, onko tilanne edelleen sama? Kumman valitsisitte?

2.  
  3. WildFinn

WildFinn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eiköhän nuo satu jo aikalailla samaan kastiin...
    Itse olen aina päätynyt Inteliin, koska vie vähemmän virtaa -> tuottaa vähemmän lämpöä -> kestää pitempään -> kokonaisuus hiljaisempi...
    Kerran kokeilin AMD:tä, mutta oli jonkin verran yhteensopivuus ongelmia ja tympäännyin pelleilyyn.

Prossun kestosta sen verran, että tiedän kyllä, että prosessorit on tehty kestämään n. 25 vuotta ja kellotettuna kesto putoaa n. neljännekseen ja harva käyttää enää >4 vuotta vanhaa konetta. Eli siis sillä kestolla ei ole merkitystä...

4. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Enemmän pelikäytössä on merkitystä näytönohjaimella. Kannattaa panostaa enemmän näytönohjaimeen kun prosessoriin, jos aikoo pääasiassa pelata. Radeon 9700 on tällä hetkellä parhaita näytönohjaimia.

Taasen kiireettömämpi odottaa kevääseen, jolloin julkistetaan AMD:n uusi prosessorisarja, ja 9700 hintakin on varmasti kohtuullisempi kuin nyt. Tosin joskushan ne laitteet on hankittava, ikuisesti ei kannata odotella.

5. Amok82

Amok82 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Lisään oman mielipiteeni kun rupesi häiritsemään "tuottaa vähemmän lämpöä" Hommaa tehokkaampi tuulettin "kestää pitempään" mitä tekee kestolla ku se on vanha n. 2 vuoden päästä! "kokonaisuus hiljaisempi" Kunnollinen tuuletin ja on hiljaisempi! Ja kaiken lisäx AMD on paljon halvempi kuin INTEL. Mutta maku asia itse pidän AMD:tä parempana prossuna...

6. d_2ned

d_2ned Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 24.02.2003
  7. icedaemon

icedaemon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noi kummatkin on aika kovia koneita, uudet pelit toimii hyvin mutta vanhoja pelejä on aika turha kokeilla(Wanhat dossin pelit, ensimmäiset win 95 pelit) niissä on yksinkertaisesti liikaa tehoa.

8. WildFinn

WildFinn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Ja kaiken lisäx AMD on paljon halvempi kuin INTEL." Kyseisissä prossuissa hinta taitaa olla toisinpäin, tai ainakin lähellä toisiaan...
    "Mutta maku asia itse pidän AMD:tä parempana prossuna..." ja minä Inteliä :), koska ei tarvi ostella erikseen hiljaisia lisätuulettimia...

Kukin taaplaa tyylillään ;)

Kumpaankohan jackall päätyi?

Jaa tämä sivu