Mites on, nöyttää kyllä siltä että dvd-playerit tukevat molempia. Media hinnassa ei eroa. Itsellä playeri jossa vain + (vanha soitin) ja kirjottavana +- asema.
Kyllä meikä liputtaa plussan puolesta Se pieni ero - mulla miinukset palaa 2X ja plussat 2,4X. Parisen minsaa tulee eroo...
- kiekot on halvempia ainakin enkun maalla. yleisesti uskotaan niiden olevan paremmin yhteensopivia standalonejen kanssa. Tosin olen myös nähnyt testejä joissa + kiekkojen väitetään olevan paremmin yhteensopivia. + kiekot ovat datan tallennukseen väistämättä parempia. Eiköhän niitä kumpiakin pysty nykyisin kirjoittamaan 8x oikealla raudalla. Itsellä - kiekkoja koska ovat halvempia.
Ite käytän kumpaakin, mutta +:ssaa tulee ostettua enemmän kun levyt on kerran saman hintaisia Ja datan polttoon käytän vain +:saa
Mä taas olen + kannalla, koska testien mukaan + levyt ainakin palavat luotettavemmin kuin - levyt. Ja tähän asti yhteensopivuus on ollut hyvä. Tosin on ihan sama kumpi voittaa "taistelun", kos mulla on ±asema.
http://www.bigpockets.co.uk/product.php?product_id=1029&session=500452bc1b2eed809b8416131cab4f8c Tuosta hyviä - leirin kiekkoja leaddatan pinnalla. 39 p kappale. Jonkun sata olen kärytellyt eikä yhtään coasteria. Palaa nec:illä 2 x ja aina ihan tappiin. cd/dvd speedisssä luotisuora poltto. vastaavat + kiekot kustantaa tupla hinnan! + on parempi datan tallennukseen muttei varmasti saman hintainen. Jos varmuuskopioi leffoja on halpa miinus kiekko kyllä paikallaa.
Miksi - on parempi leffoissa kun +? Eihän sillä ole oikeasti mitään merkitystä. Mielestäni paras on suosia valtavirta standardia, se kumpi voittaa nyt en tiedä.
Et todennäköisesti katso leffaa miljoonaa kertaa ja kuten tuosta em. linkistä huomaat aihio on PUOLET hslvempi. Tuo kiekko palaa täysin virheettä, mutta elokuvissa voisi sallia suuremmat virheet kuin datan poltossa tämän vuoksi halpa kiekko ajaa asiansa Jos keräilet leffoja ja käyttö on vähäisempää kuin päivittäinen datan luku. Miksi maksaa aihiosta tupla hinta kun puolet halvempi ajaa TÄYSIN SAMAN asian.
Ei sillä suurtakaan merkitystä kumpi on voitolla tai häviöllä. Kumpikaan formaatti ei tule kuolemaan toisen tieltä. Se on kuluttajan kannalta parempi että on molempia formaatteja tarjolla. Hinnat pysyy alhaalla ja on enemmän kiekkoja valittavana. Turha miettiä kumpi voittaa, vaan kannattaa mieluummin miettiä mistä löytää halvimmat ja laadukkaimmat kiekot (+/-).
http://www.digitalpromo.co.uk Tuossa toinen suisittu kauppa enkun maalla. + puolen bulqBUGITKIN kustantaa 20£ 25 kpl. - puolen bugit 12,99£. 15 £ 25 kappaletta saa jo laadukkaita 4x kiekkoja. + puolen 4 x kiekot kustantaa punnan laaki. Ei ne kyllä minun mielestäni ole saman hintaisia ja suomestahan noita kiekkoja ei kannata ostaa
Mielestäni adderin viestissä on asian ydin. Onneksi +- rw:t ja playerit ovat nykyään niin yleisiä ettei ole mitään väliä.