Kumpi näistä..

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi WNB 22.08.2012.

1. WNB

WNB Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  2.  
  3. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  4. Prjanik

Prjanik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt pitää olla tarkkana mitä oikein itse haluat. Nuo Vingerin varoitukset pitävät täysin paikkansa. Erityisesti HP:n G6-sarja on tunnettu siitä, että se "keittää yli", sammuttelee itseään kuumentuessa, jne.

Ennen kuin tästä kehkeytyy uusi juupas/eipäs -kina, niin todettakoon, että HP on tunnustanut/tunnistanut asian itsekin. Siispä uusissa malleissa on "CoolSense" -tekniikka. Se tarkoittaa, että HP on "uusien materiaalien, ohjelmistojen ja suunnittelun" avulla parantanut koneen jäähdytystä. Mokia on siis korjattu. Ymmärtääkseni sinun linkkaamassasi HP:ssä EI ole tätä uusittua jäähdytystä. Vingerin varoitusta kannattaa siten noudattaa.

Gigantti on hyvin huono kertomaan koneiden takuista mitään. HP:ssa on 12 kk takuu, mutta noissa Vingerin vinkkaamissa koneissa on kaikissa takuu 24kk. Siis hyvä asia.

Mutta, mutta. Jos prosessointiteho on sinulle tärkeää, niin onhan tuon HP G6:n raakavääntö 2-3 kertaa suurempi, kuin noissa Asuksissa tai Toshibassa. Minulle asialla ei ole merkitystä, arvostan kestävyyttä ja mukavuutta, mutta joillekin asia on tärkeä. Jos päädyt HP:n koneeseen, katso nyt ainakin, että se on näitä uusia "CoolSense" -malleja. Taitaa silloin hinta kivuta jo tuonne 499 euroon (Hp, Pavilion g6-2004 Netanttilassa, noin esimerkiksi).

Itselläni on matkakoneena Asuksen miniläppäri. Olen myönteisesti yllättynyt sen työn laadusta, tosin käyttökokemusta ei ole pitkältä ajalta - turvallista takuuaikaa on vielä paljon jäljellä...

5. Rennenen

Rennenen Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Gigantin sivun mukaan tuossa HP:ssä on CoolSense ohjelmisto, joten lämpöongelmat siltäosin kunnossa

Jaa tämä sivu