Eroa hinnoistta on niin vähän, että mikäs näistä kannattaisi ostaa: Samsung SyncMaster 2232BW Samsung SyncMaster 226BW Samsung SyncMaster 225BW HP W2207 Wide HP W2207h Wide ...?
Mikähän on peruste ettei HP:tä? Itse kahden viallisen (valovuotoisen ja surkeapaneelisen) 226BW:n jälkeen vaihdoin HP W2207h-näyttöön ja avot - tässä sitä ollaan enkä pois ole vaihtamassa. Lisäksi halvemman hinnan kumppanina HP:ssä on pivot-näyttö joka vääntyilee ja kääntyilee joka suuntaan - Samsungissa ei juurikaan mitään säätöjä. Plus se karsea sininen ledi mikä Samsungissa paistoi virtanappulassa. Teki yöllisistä leffa"nautinnoista" sangen helvetillisiä ellei lyönyt post-ittiä nappiin kiinni. Suosittelen HP:tä.
Eiks nää Samsungin Syncmasterit oo kahminu testivoittoi iha mukavasti. Todella monelta oon kuullu että paras "perus" näyttö on ehdottomasti Samsungin Syncmaster.
HP:n näyttö ehdottomasti, koska on tuolla S-paneelilla. Noista muista ei tiedä. HP:n kuva on parasta, mitä löytyy. Tietty VS:n ohella...
Oletkos Jakeboi joku Samsungin myyntiedustaja, kun kovasti trollailet noilla viesteillä Aloittajalle vielä että kannattaa pistää googleen "HP W2207 Review" ja sitten vertailla eri näyttöjä.
Toki Samsung on parempi (kuvaltaan), jos sattuu saamaan S-paneelisen. Sen ostaminen on kuitenkin uhkapeliä. HP:ssakaan ei kyllä aina ole S-paneelia, mutta se on tietääkseni todennäköisempää kuin Samsungissa.
HP isiin en koske sen jälkeen kun kavereiden näyttöjä piti säätää ja yrittää saada toimimaan. Esim natiiviresolla näyttö oli epäselvä ja karkea.
Itse ostin tuon w2207:n ja tässä *EI* todellakaan ole Samsungin paneelia vaan LG:n. Valovuotoa on huomattavasti jokaisella reunalla, ihan häiriöön asti. Desktop köytössä näkyy jatkuvasti "haamumaista" verkko-kuviota joka katoaa heti kun tarkentaa katseen siihen kohtaan missä kuviontia äsken näki. Olen mutulla päätellyt että tämä johtuisi pikselien isosta koosta ja siitä että silmäni jotenkin näkee pikseleiden välissä olevat olemattomanpienet mustat "välit". Mene ja tiedä, pelikäytössä ja elokuvissa tätä ei ole näkynyt, eikä kyllä pahemmin muitakaan vikoja, valovuotoa lukuunottamatta. Voitteko arvon HP:n omaavat toverini postata tänne asetuksenne? Normaaleilla säädöillä näyttö on aivan liian kirkas silmiini ja aiheuttaa silmien väsymistä ja päänsärkyä. Kun säädän monitorin kikkauden silmilleni sopivaksi, muuttuvat värit ja sävyt latteiksi ja tylsiksi. Kun asetukset pistää takaisin niin on sekunnin pari "whoah onpa kauniit värit ja valkonen todellaki valkoista" kunnes silmiä alkaa särkee ja kyyneleet valumaan.