GAINWARD GF4 MX-420 PRO/450 TV 64MB DDR vai GAINWARD GEFORCE 2 MX-400 TV, 64 MB????vai onko kumpikaan hyviä peli käyttöön??
Jake.k ei se oo ollukkaan päällä...mä kopioin ja liitin tohon nuo nimet yheltä sivulta...jos se sinua häiritsi niin nöyrimmät anteeksi pyyntöni...
Kuulin joltain että GF4 MX sarjan kortit ovat aika huonoja. Meinaan että GF4 TI sarjan ensimmäisen kortin 4200 saa jo n. 200€ joten siihen kannattaa "sijoittaa" jos pelikäyttöön meinaa kortin ostaa. Eli siis osta vaikka 'Gainward GeForce4 Ti-4200 Ultra/650 TV-Out 64 Mt AGP' niin ei tarvitse vähään aikaan ostaa uutta korttia.
Madolla ei muistaakseni ollut AGP-väylää, joten ei taitaisi olla huimaa hyötyä tuosta gf4ti:stä Kyllä tolla 420:llä sitä CS:ää pelaa, senhän takia Mato on investoimassa näyttikseen...
Meinaako Mato sitten PCI väyläisen kortin hommata. Itse asiassa en tiedä mitä eroa on PCI ja AGP väylillä(eli siis onko nopeus eroja yms.), kertoisiko joku? No hei haloo, GF4 MX kortit ovat paljon huonompia kuin TI kortit ja eivät edes maksa paljon enemmän, jos vaikka Mato innostuukin pelaamaan jotain uudempaa peliä joka vaatii hyvän näytönohjaimen. No ihan miten vaan mutta itse ostaisin TI sarjan kortin.
Ihmeen hyvin Trilogy tuntee minut... juu no lähinnä CS pelailen ja PCI väylähän minulla on....olen oikeastaan aika kinkkisen tilanteen edessä koska Kaverillani on vuuduu3 ja sitten hän on imuroinut netistä vielä Ohjelman nimeltä Wicked3D joka sulavoittaa Grafiikkaa ja se on nimen omaan tehty vuuduu sarjan korteille.Hän pystyy pelaileen CS tolla yhdistelmällä melkeinpä moitteettomasti.Ajattelin vain että pärjääköhän se GAINWARD GF4 MX-420 PRO/450 TV 64MB DDR tolle Vuuduu3 ja Wicked3D:n yhdistelmälle.jos ostan kortin niin sillä pitäisi ehdottomasti pystyä pelaamaan Resolla 600*800.(kaverini pystyy)Ps.Kaverini FPS on Maximissaan 75 ja eikös se ole ihan pelattava?
Gainward mitä Mato on ostamassa maksaa 82 €:a, mikä on DDR muistilla ja pyörittää aivan varmasti pelejä vielä pitkään, kohtuu resoilla yms. jutuilla. Gainward CardExpert GeForce4 Ti-4200 Ultra/650 DVI 64 Mt maksaa 185 €:a. Joten "pieni" ero hinnassa nopeuteen suhteutettuna..
Juu, no mitä tarkoitat "kohtuu" resoilla?jos peli Counter Strike on sinulle tuttu niin osaisitko kertoa millä resolla?600*800 resolla sen pitäisi VÄHINTÄÄN pyöriä jotta ostaisin sen.
1280X1024 ja 32bit värit, niillä pyörii varmasti. Jos koneessa muuten tehot riittää. PIII tasoinen n. väh. 500MHz prosukka, muistia väh. 128 MB. Jos käyttis on 98:si..
Juu...Voisin ehkä laittaa tuon.Toivottavasti se nyt toimis ainakin sillä 600*800 resolla.Mulla on tuo 500Mhz prossu, käyttis on 98 ja muistia löytyy pikkasen yli 300MB
Toki saa vielä sanoa mielipiteitänsä tästä asiasta koska olen lähdössä vasta ensi viikolla kauppa asioihin.
geforce4 mx -kortit on vaan paranneltuja geforce2:ia. Vrsinkaan toi 420-malli ei paljoa tota geforce2:sta voita. Ja dumble, PCI -väylä on hitaaampi kuin AGP -väylä. En nyt muista tarkkoja tietoja, mutta AGP väyläiset 3d-kortit on aika reilusti PCI -väyläisiä nopeampia.
Gainwardilla on MX-420 sarjan kortissa DDR muisti, mikä vaikuttaa paljon. Todella hyvä hinta/laatu suhde. Parannettuja GF2:a?? Hmm.. Eiköhän jokainen valmistaja paranna mallejansa aina parempaan suuntaan Ja GF2 sarjan GTS kortit on vieläkin pelikäyttöön aivan riittävät..
Toi vähän riippuu mitä pelaa, counter-strikeen toi kortti on kyllä enemmän kuin riittävä, mutta esim. GTA3:n pelaaminen voi olla tolla kortilla aikamoista tuskaa.
Varmasti pyörii GTA3:nen tuolla kortilla, kun tipauttaa vähän resoja&värejä. 64MB DDR muisti on kova sana vieläkin peleissä..
Kaverilla on juuri tuo Gainward GF4 MX-420 Pro/450 TV 64MB DDR(mitenkähän sattuu, että aina kavereillani on kaikkea =), P4 1,8GHz ja muistia 512MB ja GTA3 pätkii hitusen 1152x864 resoilla ja 32bit väreillä.
16bit värit ja details:it low tasolle. Itse olen nähnyt SOF2:sen (taitaa olla tällä hetkellä "kovin" peli näytönohjaimen suhteen) pyörivän MX-400 64MB sdram muistin kanssa..