Olen hommaamassa uutta konetta 4-vuotta vanhan amd64 3200:n tilalle. Käyttö on satunnaista pelaamista, (Richard Burns Rally, Halflife 2 saaga, cod4 ja sitä rataa) kuvankäsittelyä (photari, coreldrawX4), äänen käsittelyä,(reason4, SoundForge) video editointia ja motion graphicsia(sony vegas, adobe after effects). Ensimmäinen kriteeri on hinta, max. n.800€ ja kone on saatava osamaksulla. Toiseksi tietenkin riittävä teho ja mahdollisuus päivittää konetta jatkossa n.3vuotta. NetAnttilan tarjonnasta olen rajannut vaihtoehdot näihin kahteen: HP Acer Muita vaihtoehtoja otetaan myös vastaan, mutta kone/osat saatava osamaksulla. Kiitos ystävällisistä vastauksista.
Taitaa tässä tilanteessa ainoa vaihtoehto olla komponenttien hankkiminen käyttöluotolla tietokonekauppa.fi:stä. Nuo kummatkin Anttilan romut suosittelen unohtamaan. C2D E8500 boxed (161,90e)/Q6600 (172e) Gigabyte GA-EP45-DS3 (103,50e) Asus Radeon HD4850 512MB (148e) 2x N/A 2GB DDR2-800 CL5 (2x 32,90e) Samsung F1 640GB (69,90e) Samsung SH-S223F (25,90e) Antec Sonata III (103,90e) Vista Home Premium 64-bit SP1 FI OEM (99e) = max. 788e + postikulut
Niin, kyllähän molemmat pakettikoneet perusvaatimukset täyttävät, muta samalla hinnalla saa kuitenkin niin paljon parempia ja helpommin laajennettavia, että ehdottaisin myös jotain Käyttöluotto-tyyppistä ratkaisua. Euphemosin ehdottama paketti on suunnilleen sitä, mitä parhaimmillaan tänä päivänä kohtuuhintaan saa, eli hinta-laatusuhde on hyvä. Kokoonpanoa (48,00€ tuossa ei tosin vielä ole mukana, se on lisättävä tai tehtävä itse. Jos pelaaminen keskittyy lueteltuihin peleihin, näyttiksestä voi tinkiä reilustikin. Ja emoksikin löytyisi varmaan muutaman kympin halvempi vaihtoehto, jos niin haluaa. Eipä 800 EUR tietysti ole vasta kuin murto-osa noiden kalliiden softien hinnasta.