Kumpi iPod?

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Divisor 10.10.2008.

1. Divisor

Divisor Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    iPod Nano 16GB (4th gen) vaiko iPod classic 80gb? saman hintaiset ovat mutta enpä tiedä kumman sitä ottais. Tarkoitus olisi ihan vain melkein pelkästään musiikin kuuntelu, videoita ehkä joskus harvoin.

2.  
  3. hentriz

hentriz Guest

Heti aluksi kysyn, riittääkö tuo 16 gigaa sinulle? Paljonko sinun koneen musiikkikirjastossa on musaa?
    Jos tuo 16 gigaa riittää (varmasti), niin ota Nano. Tai ainakin itse tekisin niin. iPod Classicissa on kovalevy (kai?) ja sellasta en taskunpohjalle halua, SSD on tärinäalttiimpi (kai?).
    EDIT: Ja en edes tarvitsisi sitä 80 gigaa =P

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.10.2008
  4. Divisor

Divisor Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä mun koneelta löytyy reippaasti musaa jotain 100Gb about. Joten tilan kanssa toi classic, mutta en ymmärtänyt mitä tarkotoitat tolla että se on jotenkin tärinäalttiimpi?

5. hentriz

hentriz Guest

Siis jos olen käsittänyt oikein, niin iPod Classicissa on kovalevy kun taas iPod Nanossa FLASH-muisti.
    Siis esimerkiksi miniläppäreissä perinteisellä kiintolevyllä varustetun läppärin lukunopeus voi heiketä/restartata liiasta tärnistä, kun taas SSD:n pitäisi toimia ihan hyvin. Joku viisampia voi neuvoa, yritän samaalla Googlella etsiä jotain :p Ja sitten edittiä tulemaan.
    EDIT: Eli kuten sanoin, tuossa Classicissa on perinteinen kovalevu ja Nanossa FLASH-muisti. Afterdawnin laitevertailusta tsekkasin. Ja tuosta tärinäalttiudesta puhutiin Mikrobitin miniläppäritestissä, kun kerrottiin mitä eroa perinteisellä kovolla ja SSD (eli FLASH-muistilla) on. Eli luulisi nyt tietojen pitävän paikkansa.
    Sitä en sitten osaa sanoa, onko taskun pohjalla heiluminen "tärinää" ja paljonko se sitä hidastaa.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.10.2008
  6. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nykyisissä soittimissa on niin paljon puskurimuistia, että kiintolevy pyörii vain ajoittain, sillä puskurimuistiin voidaan kappaleen alussa ladata koko biisi ja kovalevy pysäyttää sen jälkeen.

7. Divisor

Divisor Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok! Kiitti vastauksista. Olen sitä mieltä, että otan kuitenkin tuon nanon, koska se 80gb on mielestäni ehkä pikkasen liikaa ja muutenkin liikun aika paljon niin ei ole hätää tuosta kovalevystä :)

8. Momotus

Momotus Guest

Itsellä on tuo 80gb classic, eikä ole mitään ongelmia tullut kovalevyn suhteen. :)

9. pseDe

pseDe Guest

Mullakaa mitää ongelmaa ole oman classiccini kanssa ollut.
    Ota vaan rohkeesti isompi ni ei jää vituttaa sit jälkipeleis ku haluutki enemmän tilaa.

10. jankhner

jankhner Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    osaatteko sanoa, mistä saisi halvimmalla iPod Classicin? tähän asti olen löytänyt soitinta noin 240 euron hintalapulla varustettuna.

11. Divisor

Divisor Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä niitä nyt löydy oikeen. Tuo 240€ on aika hyvä hinta tällä hetkellä siitä. Katso jos löydät jostain huuto.netistä jos käytetyt kelpaa. Muuten en tiedä.

12. SJK

SJK Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 22.01.2009
  13. _nako_

_nako_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sain (maksoin kyl puolet) joululahjaks tollasen nanon (16g)(4 ge) ja oon ollu tosi tyytyväine siihe! osta se!

Jaa tämä sivu