Sain vihdoin ja viimein uuteen koneeseeni asennettua windows xp:n ja sp1:n. Muita ajureita asentaessa huomasin sellasen ongelman että käynnistelee konetta vähän väliä automaattisesti uudelleen. Ei edes varottele mitään. Ruutu vaan menee mustaksi ja kone käynnistyy normaalisti uudelleen. Voisko johtua siitä Amd:n cool 'n' quiet hommasta vai siitä että irq 16 on varattu 3:lle laitteelle, näytönohjain, adsl modeemi ja firewire ohjaimelle? Jos koneella ei tee mitään niin se pysyy pystyssä. Biosista katsottuna prossun lämpö on alle 40 C. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Muistia 1 giga virtalähde 400 wattinen. Oireilee ilman adsl modeemiakin. Mut täytyypä testata muistit. Uusia kyllä ovat. Muistaakseni sisoft sandralla voi testata?
Mulla on sama ongelma joka on kyllä ärsyttävä jos vaikka boottaa jonkun kenkkumaisen kohan jälkeen jossain pelissä eikä oo tallentanu. Mulla ongelma tosin varmaan johtuu siitä että tää prossu on tälläne vanha romu.
Nyt selvisi että boottaukset johtuvat näytönohjaimesta. Näytönohjain on 9600 radeon xt. Osaisko joku kertoa että onko siinä joku keino fiksata se vai onko se oikeesti rikki? Olen kokeillut eri ajureilla ja toisessa koneessakin on kokeiltu. Luultavasti se on rikki. Hankala viedä takuuseen kun on 500 kilsaa välimatkaa ostoliikkeeseen.
Soitat liikkeeseen ja kysyt miten tilanteessa tulisi toimia, voiko esim. lähettää kortin postissa heille tms.