Näiden asioiden kanssa olen todella aloittelija, joten kysytään täältä. Omistan LG 42LH3000 television ja tietokoneesta löytyy HD4890-näytönohjain. Kuinka saan äänet kuulumaan televiossa, kun olen kytkenyt PC:n ja TV:n HDMI - DVI kaapelilla? Olen yrittänyt saada ääniä kuulumaan 3.5mm - RCA piuhalla, mutta toistaiseksi ilman tulosta. Kiitoksia avustanne!
Täsmälleen sama ongelma mikä minulla oli Tässä topu josta selvinnee miten homma pelittää. http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-80/dvi_to_hdmi_adapterilla-818282/
Lueskelin tuon ketjun läpi, mutta en ollut aivan varma, että millaisen adapterin nyt siis tarvitsen, jotta saan nuo äänet kuulumaan? Tuon ebay:n linkin takaa lötyvä adapterihan on siis HDMI - DVI, joten eikö sen hankkiminen ole turhaa, kun itselläni on jo HDMI - DVI piuha?
Ei ole turhaa kun tuo atin oma adapteri eroaa normaalista standardin mukaisesta dvi to hdmi liittimestä juuri siksi jotta saat äänet mukaan hdmi piuhaan. Eli ei auta dvi to hdmi kaapeli, koska mulla oli kans aluks sillä kiinni eikä toiminu. Ei auta ostaa muun valmistajan adapteria, koska siinä ei ole samaista standardista poikkeavuutta kuin atin omassa adapterissa. Sit ku hommaat sitä adapteria niin tarkista että adapteri on 3000-4000 sarja näyttikselle, koska 2000 sarjan näyttiksille on oma adapteri joka ei toimi 3000-4000 sarjan korteissa.
Mistäs sitten saan tuollaisen oikean adapterin? Juurikin tuolta ebay:stä? Onko suomessa missään myynnissä noita? Itellä tuli näytönohjaimen mukana jokin adapteri, mutta se ei ollut HDMI - DVI. Toinen pää on DVI ja toinen sitten vähän DVI:n päätä pienempi. Taitaa olla VGA?
Vaikka tosta http://cgi.ebay.com/ATI-DVI-to-HDMI...ultDomain_0?hash=item5ad43e9eb9#ht_1475wt_939 Suomestaki kaivelin jostain noita mut hintaa tuleeki sit lähemmäs 30€. Omani ostin ebaysta ja alle 10€ oli postikuluineen. Tässä mikromajasta, mut ei voi olla varma onko oikee adapteri ku speksit puutteelliset http://catalog.mikromafia.fi/catalo...ts_id=20250&osCsid=g5phc73befi2se9jvremri8pp3
Tu Tuon ebay:n specseissa ei kyllä lue, että kävisi tuon HD 4890 näyttiksen kanssa. (Itselläni allerkirjoituksessa väärä näytönohjain). Tuo adapteri näytti aluksi hieman kummalliselta, mutta ymmärsinkö siis oikein, että tuo pää laitetaan televisioon kiinni? Eikä siis tietokoneeseen, koska siellä on jo DVI-piuha
Siinä lukee Supports Radeon HD 5870 5850 4890 4870 4850 4830 4670 4650 4550 4350 3870 3850 3650 & Other 5xxx 4xxx & 3xxx Eli noi adapterit on sillain et 3xxx-4xxx sarjalle käy sama adapteri, mut 2xxx sarjan adapteri ei käy. Ymmärsit väärin. Adapteri tulee näytönohjaimeen kiinni ja siitä sit laitat ihan normi hdmi piuhan telkkuun asti. Se sun dvi hdmi johto jää nyt sit työttömäks samoin kun minunkin dvi hdmi johto
No voi harmi, täytynee viedä tuo sitten takaisin liikkeeseen, jos vielä suostuvat ottamaan sitä. Ylimääräinen 50e tuhmaalinen, ei kuulosta kovin hyvältä näin opiskelijan näkökulmasta E: Niin ja onko tuo adapteri nyt siis muka ainut vaihtoehto?
No kalliin johdon oot ostanu Verkkokaupasta kandee kattoa Fuj:tech merkkisiä johtoja. Aivan hyviä piuhoja eikä oo hinnalla pilattu. EDIT: Jos sun telkkarissa pystyy kuvan sisääntulosn lisäks valita äänen sisääntuloks rca ni kai se silläki pelittää. Omassa telkussa ei ainakaan voinu hdmi valinnan lisäks valita ääni tuloa erikseen joksikin muuksi.
Eipä ole kokemusta kyllä ebay:n käytössä, joten täytynee hetken aikaa opiskella. Mistähän mahtaisi nähdä, kuinka paljon kuljetus suomeen maksaa?
Kuva on täysin sama ku dvi hdmi johdolla, koska signaalia ei muunneta ollenkaan. Äänihän on sit tietty vaikee verrata ku tolla dvi hdmi johdolla ääniä ei ole mhaollista saada, mut tolla adapterilla muistaakseni tos ebay linkissä mainostettiin 5.1 surround ääniä et eiköhä ne hakka noi rca paskat mennen tullen.