Näiden asioiden kanssa olen todella aloittelija, joten kysytään täältä. Omistan LG 42LH3000 television ja tietokoneesta löytyy HD4890-näytönohjain. Kuinka saan äänet kuulumaan televiossa, kun olen kytkenyt PC:n ja TV:n HDMI - DVI kaapelilla? Olen yrittänyt saada ääniä kuulumaan 3.5mm - RCA piuhalla, mutta toistaiseksi ilman tulosta. Kiitoksia avustanne!
Täsmälleen sama ongelma mikä minulla oli Tässä topu josta selvinnee miten homma pelittää. http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-80/dvi_to_hdmi_adapterilla-818282/
Lueskelin tuon ketjun läpi, mutta en ollut aivan varma, että millaisen adapterin nyt siis tarvitsen, jotta saan nuo äänet kuulumaan? Tuon ebay:n linkin takaa lötyvä adapterihan on siis HDMI - DVI, joten eikö sen hankkiminen ole turhaa, kun itselläni on jo HDMI - DVI piuha?
Ei ole turhaa kun tuo atin oma adapteri eroaa normaalista standardin mukaisesta dvi to hdmi liittimestä juuri siksi jotta saat äänet mukaan hdmi piuhaan. Eli ei auta dvi to hdmi kaapeli, koska mulla oli kans aluks sillä kiinni eikä toiminu. Ei auta ostaa muun valmistajan adapteria, koska siinä ei ole samaista standardista poikkeavuutta kuin atin omassa adapterissa. Sit ku hommaat sitä adapteria niin tarkista että adapteri on 3000-4000 sarja näyttikselle, koska 2000 sarjan näyttiksille on oma adapteri joka ei toimi 3000-4000 sarjan korteissa.
Mistäs sitten saan tuollaisen oikean adapterin? Juurikin tuolta ebay:stä? Onko suomessa missään myynnissä noita? Itellä tuli näytönohjaimen mukana jokin adapteri, mutta se ei ollut HDMI - DVI. Toinen pää on DVI ja toinen sitten vähän DVI:n päätä pienempi. Taitaa olla VGA?