1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuinka tekstit mukaan Nerolla poltettaessa ?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi rilluma 11.01.2007.

  1. rilluma

    rilluma Member

    Liittynyt:
    02.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Selailin aikaisempia viestejä ja löytyi yksi, jossa joku on polttanut avi-leffoja Nero Visionilla. Hän sanoo että tekstien lisäys onnistuu, kunhan vaan ruksittaa ffshadown subtitle kohdan.. Mutta mutta kuinka käytännössä?? :)

    Neuvoja ?? Meneeköhän yhden leffaprosessiin kauan?

    Vaiko mikä lienee paras teidän mielestä avien poltto dvd:ksi? VSO convertXtoDVD, Santa, filmmachine??
     
  2.  
  3. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Visionilla ei pitäisi saada tekstejä mukaan. Joten suosittelen käyttämään jotain noista ohjelmista joita mainitsit, siihen vielä lisätäkseni niin avi2dvd on myös pätevä ohjelma tuohon dvd-muunnokseen.
     
  4. Verdugo

    Verdugo Guest

  5. rilluma

    rilluma Member

    Liittynyt:
    02.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos Kiiveri!!
    Alankin sitten perehtymään noihia toisiin ohjelmiin enemmän.
    Tuntuu vain että kaikissa joku mättää; dvdsanta katkaisee n 8min kohdalla, filmmachine aikas hidas.. vsoconvert on ollu demoversiona kiva, tosin vaan äänet ei ollu parhaimmat (johtunee kai omista asetuksista). Tai voisiko johtua asentamistani ohjelmista?
    Mainitsemasi ohjelma olikin uusi :)

    Harmittaa tuo dvdsanta.. Muuten tosi kätsy, mutta juuri tuo filmin katkaisu on ongelma!!
    Kokemuksia??

     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kaatuuko tuo Santa vai mitä? Tapahtuuko tätä kaikilla tiedostoilla?
     
  7. rilluma

    rilluma Member

    Liittynyt:
    02.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeee!! Sain vihdoin onnistumaan polton Santalla (eri leffalla). Sitä ennen päivitin kyllä uusimman ffshadown (ja säkällä sain ruksitukset ehkä oikein asennuksen yhteydessä :) ) en sitten tiedä auttoiko se.. Niin ja ac3filterin.
    Toivottavasti toimii jatkossakin!!

    Pieni kämmi kuitenkin sattui; tuli vaaleankeltaiset tekstit.. Kyllähän niitä lukea pystyy, mutta olisihan ne valkoiset selkeemmät.
    Eli taas kaivataan neuvoja: Mistäköhän väriä ja kokoa pääsee muuttamaan? Poltin suoraan dvd-santalla (joka ilmeisesti kai käyttää Neroa?? ko? )
    Pitäisikö mennä neron puolelle säätämään tekstejä , vaiko onko Santassa sellainen mahdollisuus? Olen muuttanu sub:t --> srt:ksi Subtitle workshopilla, sieltäkö?

    Kiiitos!! Juu ja aikalailla aloittelija olen, mut koko ajan oppii :)
     
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  9. rilluma

    rilluma Member

    Liittynyt:
    02.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taidat olla tosi Agentti!! Kiitos taas. Kokeillaan!
     
  10. Verdugo

    Verdugo Guest

    No en nyt tiedä siitä tosi agentista. Ei ainakaan minun ongelmaani ole saanut vastausta.
     
  11. rilluma

    rilluma Member

    Liittynyt:
    02.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noo.. se on Sun mielipide.. Oon pläräilly noita vanhoja viestejä ja olen saanut niistä hyviä vinkkejä. Mutta tietenkin riippuu siitä mitä etsii..

    Minä saan tekstit poltettua dvd:lle, kun muutan ne ensin srt-muotoon subtitle workshopilla. Suosittelisin kokeilemaan sitä. Sain käsityksen että sinulla on sub-tiedostoina.

    Ja siitä tekstien lisäämisestä eri jaksoille, niin ehkä voisi mun logiikalla onnistua seuraavasti (en kylläkään ole kokeillu..): kun olet lisänny leffa-avit lisää tiedostot ja jakson ollessa sinisenä (aktiivisena) niin lisää tekstit srt-muodoissa. Jos ne on prikulleen samoin nimetyt jakson kanssa, niin Santahan tunnistaa ja ehdottaa että käytetäänkö niitä. Tai sitten annat itse polun niille. Tajusinkohan ongelmasi oikein?? ..

    Saitkin jo linkin suomenkielisiin ohjeisiin :)

    Minullakin taas on vastoinkäymisiä tuon santan kanssa kun nyt se on alkanu pätkäyttämään leffan n. 1 h 30 min kohdalla ja jättää ”duuninsa” kesken.. En ymmärrä.. Ehdin jo hurrata, kun sain yhden leffan onnistumaan, mutta seuraavia en :( Tekstit kyllä sain valkoisiksi!!

    Alkaa juttu poikkeamaan valitettavasti otsikosta..
     
  12. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mikähän versio sinulla on santasta? Jos on uusin niin kannattaa kokeilla jotain vanhempaa tai päivittää uusimpaan versioon. Tai sitten otat käyttöön tuon avi2dvd:n tai filmmachinen.

    Btw kyllähän saat ketjun otsikon muutettua tuosta oikealta alhaalta.
     
  13. Markku78

    Markku78 Member

    Liittynyt:
    06.11.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Nero visionilla onnistuu tekstien lisäys kiinteäksi osaksi dvd:tä, irtotekstien lisäys ei onnistu. Nero käyttää omaa koodekkiaan videoiden muuntamiseen. Poistamalla \program files\common files\ahead\dsfilter\NeVideo.ax tiedoston alkaa nero käyttämään ffdshowta muutoskoodauksessa ja tekstitykset tulevat mukaan, jos vain ffdshown asetukset muuten ovat kunnossa tekstityksille.
     
    Viimeksi muokattu: 14.01.2007
  14. Verdugo

    Verdugo Guest

    Onnistuuhan tämä, jos pistät aluksi tekstitykset kiinteäksi leffaan ja poltat sitten Nerolla.

    Nefernetistä löytyy opas tuohon.
     
  15. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @Verdugo Markku78 kertoi jo miten tuo saattaa onnistua ;) muullakin keinolla kuin kiinteillä subeilla.

     
  16. Verdugo

    Verdugo Guest

    No just... Olisit vastannu tohon mun aiheeseen, niin olisin edes lukenut tämän heti. Kokeilen tässä justiin tätä. Kiitti vinkistä!
     
  17. rilluma

    rilluma Member

    Liittynyt:
    02.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toivottavasti onnistuu Verdugo!!

    DVDSantasta mulla on 4.00 FULL versio. Onko katkeilua tapahtunut muilla? Testailen vielä toisilla leffoilla.
    Täytynee myös kokeilla tuota Markku78:n ohjetta.

    Niinhän tuolla näkyy olevankin painike otsikon muutokselle ;) (oho!)
     
  18. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143

Jaa tämä sivu