Siis kuinka saan kansiooni salasanan, ei niinku koko koneelle tai semmosta. mutta kansioon salasana, miten? Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan.
Kysy häneltä, joka sen salasanan on laittanut. EDIT: Luin nopeasti väärin tuon.... http://www.worldstart.com/tips/tips.php/232
Siis minkä ihmeen salasanan? ei kukaa oo laittanu mun koneelle salasanaa. en älynny tota sun vastausta
jaa, nyt pitäis sitten saada aikuisviihteet perheenjäseniltä piiloon, vai? no, ei vaineskaan. itse pohdin samaista kysymystä jonkin aikaa ja törmäsin pc securityyn. googlaappa pc security taikka vaikka password protected folder, jospa löytyis jonkinmoinen kevyt crypteri suojaamaan kallisarvoisia filuja.
Itse suosin truecryptiä. Sillä tekee salattaville tiedostoille oman "osion", jonka mounttaa tarvittaessa.
En tiedä miten nykyään mutta joskus joku salausohjelma laittoi haluamani filut salasanan taa mutta kun sitten yritti avata niitä niin ne olivat tuhoutuneet. Jospa nykyään nuo ohjelmat on parempia.
Truecrypt on ainakin hemmetin hyvä vaihtoehto. Se on oikeasti varma tapa suojata tietonsa. Huonompi tapa, mutta joissakin tilanteissa ihan toimiva on se, että käyttää windowsia jonain muuna käyttäjänä kuin administratorina. Sitten vain poistaa siltä käyttäjältä oikeudet johonkin kansioon. Tämä ei käsittääkseni suoranaisesti salaa mitään joten jos menee vaikka windows uusiksi tai katsoo kiintolevyä toisella tietokoneella niin tietoihin pääsee helposti käsiksi. Jossain kotikäytössä tämä voi kuitenkin olla ihan riittävä vaihtoehto.