Kuinka saa tekstitykset poltettuun elokuvaan

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jerkku95 29.06.2009.

1. Jerkku95

Jerkku95 Guest

Elikkäs... ongelma olis tää: Asensin tossa tommosen Nero Express 6 ja poltin sillä elokuvan, mutta minua jäi kaivertamaan kun elokuva on divx elokuva ja olen ladannut siihen tekstitykset, mutta en saanut poltettua niitä levylle.

Joten jos jollakulla on ollut samaa ongelmaa tai muuten vain tietää miten asian voi korjata, niin ehdotuksia tulemaan.

2.  
  3. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Itse suosittelen aluksi eri poltto-ohjelmaa, noin "express" softat eivät ole mielestäni hyviä. Itse luovuin Nerosta (Vistan kiitollisella avustuksella - eivät "oikein" toimineet keskenään) ja asensin CDBurnerXP softan.

Tuo poltto ongelma....periaatteessa kun vain valitset leffan (leffa.avi) ja tekstit (leffa.srt) ja ne ovat samassa hakemistossa => jos dvd-soittimesi tulee divx-formaatia = leffaan saa tekstit (vaikka dvd:n kaukosäätimestä valitsee subit. LEFFA ja SUBIT pitää olla saman nimisiä (esim. subtitle workshop ohjelmalla)). Tuolla CDBurnerXP:llä tehdään vain normaali "Data disc (levy)", vedetään esim. koko hakemisto "Leffa" jossa ovat leffa.avi ja leffa.srt tiedostot ja sitten vain poltetaan (tietysti jos divx-tuli soittimessa, levylle kannattaa polttaa enemmän leffoja, jotta levytila tulee hyödynnettyä).

JOS sinulla ei ole divx-tukea dvd-soittimessa, sinun pitää konvertoida leffa ja tekstit siihen esim. ConvertXToDVD ohjelmalla. Helpoin ohjelma tähän hommaan (ohjeita ympäri nettiä), ainoa "huonopuoli" on että softa on maksullinen - sen voit ratkaista itse.

sorry typot....

4. Jerkku95

Jerkku95 Guest

Ookke... thnx vinkistä. Koitetaanpa tätä ja jos ilmaantuu onkelmia ni kyselen lisää.

5. Make_72

Make_72 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
  6. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Jep tuolla Make72:n ohjeella saa poltettua subit kiinni. Kysymys on vain: miksi polttaa subeja, koska jos soitin tukee jo divx-formaattia (ja näin ollen myös sub tai/ja srt tiedostoja) ei subeja tarvitse polttaa ? :eek:

Tai noh voihan olla tilanteita jossa haluaa tekstit poltetuksi leffaan. Itse testasin aikoinani kun väänsin yhden leffan ipod touch:lle (piti vielä vetästä mov-tiedostoksi sen jälkeen). Taisin tehdä juuri noin kun Maken ohjeissa neuvotaan (hyvät ohjeet muuten) ja hyvinhän se toimi :)

Jaa tämä sivu