Kuinka päästä BIOS:iin?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi NorttiBoy 02.09.2006.

1. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu, elikkä sain tommosen vanhan Compaq DeskPro 2000-koneen, jossa on joku Compaq:n oma BIOS. Kysyisin, että miten ihmeessä tuossa koneessa pääsee BIOS:iin, kun kaikkea on jo kokeiltu. F1, F2, F3, F10, ESC, DEL, CTRL+ALT+ESC, CTRL+ALT+S, CTRL+ALT+INS. Mikään noista ei ole toiminut. Vai voisikohan se johtua siitä, että siinä alussa kone ilmoittaa jostain Keybord-errorista?

2.  
  3. blazice

blazice Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Keyboard-error: eihän vaan hiiren ja näppäimistön ps/2 liitännät ole menneet toisinpäin?

Noissa vanhoissa Compaq:eissa (minulla on P133 palomuuri käytössä) on erillinen bios asetusten muokkausohjelma, joka on joko kovalevylle omalla pikku osiollaan tai sitten se ladataan disketiltä.

F10 painamalla pitäisi bios ohjelman latautua, ja jos ei onnistu niin lataa bios levyke "F10 Setup and Personal Computer Diagnostics" HP/Compaq sivustolta.

http://www.hp.com/country/us/en/support.html
    http://h18007.www1.hp.com/support/files/Deskpro/us/family/7.html?lang=en&cc=us

edit: typo

Viimeksi muokattu: 02.09.2006
  4. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei ole kyllä mennyt liittimet väärinpäin. Kun tässä koneessa ei tietenkään ole levyke asemaa, niin en millään saa tuota ohjelmaa laitettua levykkeelle. Täytyy nyt kokeilla vielä toisella näppiksellä tuota F10, kun tuossa ei pala Num Lock eikä Caps Lock-valot. Scroll Lock valo toimii.

Edit: Noistaki näkyy olevan paljon eri malleja. Mulla on tuo 5166.

Viimeksi muokattu: 02.09.2006
  5. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nyt on levyke-asema ja kun yritän tehdä noita levykkeitä, niin ohjelma kyllä aukeaa, mutta ei siinä toimi mikään. Toimiiko ohjelma siis Windows XP:ssä

6. blazice

blazice Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Testasin tuota "F10 Setup and Personal Computer Diagnostics" ohjelmaa itsekin (WinXP:ssä) ja se jumiutuu tuohon alkuruutuun, jossa pyydetään painamaan PAGE DOWN:nia. Kummallista, tuolla ohjelmallahan minä sen bios levykkeen itselleni joskus tein ja WinXP minulla oli silloinkin käytössä. Palataan asiaan, jos jotain satun keksimään...

7. blazice

blazice Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ainakin tuo ohjelma suostui minulla toimimaan ja kirjoittamaan levykkeen, kun käynnistin winxp:n uudelleen vikasietotilassa. Muista varata kaksi tyhjää levykettä.

8. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  9. blazice

blazice Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  10. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nyt minäkin sain toimimaan vikasietotilassa. Kiitos vastauksesta.

Jaa tämä sivu