Eli kuinka sen äänen sais (helposti) vaikkapa wav tai mp3 -tiedostoksi? (Siis ei keinolla "laita mikrofoni kaiuttimen eteen ja nauhoita"). Olen kokeillut säätää nauhoitusasetuksia sieltä pienestä megafonin kuvasta oikeassa alanurkassa kellon vieressä. Laittamalla ruksin kohtaan "stereo mix" ja vaikkapa ääninauhurilla alkaa nauhoittaa musiikkia, niin se nauhoitettu pätkä kuuluu tajuttoman kovalla ja rätisee hirveästi. Jos taas valitsee "linjatulo", ääninauhuri ei nauhoita mitään. Pelkkää tyhjää. Onko tietoa, mikä on vialla... on muistikuvia, että on joskus onnistunutkin se nauhoitus...
Lataa vaikka audacity ja sen asetuksista valitset nauhoituslähteeksi system mixerin (tai sitten se oli joku wave out mix tms.)
Ei pysty tollasia valitsemaan, on vain samat kuin nauhoitusasetuksissa: puhelinlinja, mikrofoni, linjatulo, cd-soitin, aux, stereo mix ja mono mix. Mixit nauhottaa äänen rätisten, mutta linjatulo mahdottoman pienellä volyymillä. Mikrofoni nauhottaa ööh, mikrofonia ja muut ei mitään.
noi stereo ja mono mix on ne, jotka sitä toistettavaa ääntä nauhoittaa. Väännäppäs volyymia hiukan pienemmälle sieltä windowsin äänenvoimakkuusasetuksista, niin ei pitäisi enää äänen rätistä.
Mulla on sama ongelma, mutta en saa vaan toimimaan tolla Audacitylläkään. Käyttis on Vista, vaikuttaako se asiaan?
Mullaki on sama onkelma.. miten noi muka saa nauhotettua ku ei ääninauhuri nauhota vaikka mikki on päällä ja täysillä? tai linjatulon kans ku ääni kuuluu kajareista mutta sitäkään ei pysty nauhottaan? Enkä löytäny audacitystä tai ääninauhurista noita äänityskohteita? Osaisitteko kertoa? E: ja mulla on xp media center
jos haluut ladata jonkun äänitiedoston ni lataa audacityn vanhempi versio (1.2.6) eli uusin vakaa versio. sit siel pitäis lukee oikees yläkulmas ne mikrofoni/line in/stereo mix/mono mix jutut.. sielt tarttee ottaa käyttöön se mono mix täältä voi ladata sen audacityn.. http://audacity.sourceforge.net/download/windows sitten vaan asennatte ja kuuntelette biisejä ja mitä tahansa paskaa mitä korvis sointuu
PS. ja jos ette saa sieltä reunasta valittua mono mix osiota nii menkää Muokkaa/Asetukset/Audio/Äänitys/Stereo mix (kohdassa kanavia pitää lukea 1(mono)... kun painaa Projekti/Muokkaa ID3-tageja voitte lisätä biisin nimen, tekijän,albumin,tyylilajin ja muuta kivaa ja sit eiku kaikki iloiset musiikinkuuntelijat mono mix päälle ja mp3 pyörimään.. PS.2. jotta saisitte ne muutettua mp3-tiedostoiksi teidän täytyy ladata Lame enc encoder.. sen saatte kyllä googlettaa itse.. tämä Pukin Pikku Apuri menee nukkumaan