Eli. Ideana olisi, että aion kutsua kavereitani kylään LAN-iltaan. Ongelmaksi tosin on muodostunut mun netin nopeus, joka on speedtestin mukaan 0.90 mb/s / 0.44 mb/s, eli lataus n. 90 kt/s ja uppikaista 50 kt/s, jos olen oikein ymmärtänyt. Näin alkupuheesta itse kysymykseen: (lataus kt/s / uppi kt/s) Jos netin nopeus riittää kattamaan esim. CS:S tarpeet kaistalle (20/8) ja nettini (90/50) riittää näillä näkymin neljälle pelaajalle. Nouseeko pingi sitten yhtään? Tuli vain mieleeni, koska kaverini naljailevat, että megan netillä ei voisi muka pelata LAN:eilla muilla servereillä kuin itse lähiverkossa, ilman että pingi huitoisi pilvissä. Kyllä, luitte oikein, kysyn juuri nyt sitä, että kysyn kaverini kylään vain, että pääsisimme esim. Virastolle rällästämään samasta huoneesta.
Olet melkoisen hakoteillä nyt. LANissa jos pelataan, ei nettiyhteyttä käytetä ollenkaan. Tällöin nopeudet ovat jopa gigabitin luokkaa, riippuen laitteistossa. Jos taas on tarkoitus laittaa pystyyn LAN josta koneilla pelataan internetissä olevalla serverillä, alkaa tuo 1/512 (?) kaista takkuamaan äkkiä.
Ei, tiedän kyllä, että LAN tarkoittaa Local area Network:iä eli lähiverkkoa, jonka nopeus on 100 kertaa nopeampi kuin internetiin menevä yhteys. Eli juuri tätä tarkoitin. :/ Tuo meidän netti kun ei ole mikään hirveä meganetti, niin ajattelin kysyä. Tosin pitää kokeilla jos löydän jostain non-steam Counter-Strike: Sourcen, että voin laittaa meidän talouden kaikki kolme konetta samalle servulle. Kuten aiemmasta voi katsoa, laitoin Samurizen nettimittarin päivittymään 2 kertaa sekunnissa ja sain korkeimmat lukemat juuri nämä 20-21 kt/s ja 7-8 kt/s, jolloin laskin, että mahdollista on saada 4 pelaajan pelit toimimaan ilman suurempia pingien nousemisia. Eli tässä juuri tuo netin nopeus on vain siksi, että jos kaverini tympääntyvät pelkkään lähiverkkoyhteyteen, olisi myös mahdollista laittaa ihan esim. Virastolle.