Tässä koneessa on megan yhteys, niin mikähä ihme mahtaa olla syynä, kun aamulla, yöllä ja myös joskus sunnuntaisin netin nopeus on vain 652kt/s ja joku sunnuntai ei netti toimi ollenkaan! Ja maksan 30e/kk megan yhteydestä. Testattu on jollain nopeustestillä. Tämä hitaus ottaa yleensä päähän aika mojovasti, kun yleensä illalla ja vklp koneella vietän aikaani. Asustan kerrostalossa ja käytössä jokin Thompson kaapeli minimodeemi. Mistä hitauden huomasin, niin esimerkiksi youtuben videoiden puskurointi vie tuplasti enemmän aikaa ja sivujen lataus on hidasta. Tätä on kyllä jatkunut jo kuukauden päivät että pitäisikö jotain korvausta jo rueta KPO'lta vaatimaan. Tekniseen tukeen olen monesti soittanut asiasta ja aina on vain käsketty nykäisemään modeemi seinästä ja laittamaan takaisin. Joten viitsisikö joku auttaa minua tässä tilanteessa?
Siis megan yhteydellä tulee 650 kt/s ja siitä valitat? Teoreettinen maksimi megan yhteydellä on 120 kt/s luokkaa joten mielestäni sulla menee aika hyvin...
Kuten sanottua, 625kt/s erittäin hyvä lukema megan netille =D. Todennäköisesti sinulla on menny bitit(bit) ja tavut(byte) sekaisin ja tarkoitit, että sinulla tulee 625kb/s alas. Tämäkin on ihan normaalia jossakin tapauksissa. Liittymän nopeus riippuu missä lähin jakokeskus on ja millainen kaapelointi talossa on. Tuo, että sunnuntaina netti ei toimi ollenkaan, voi viitata siihen että naapuri "ryöstää" kaistan( Sunnuntaisin liikenne on suurimmillaan ). Tässä tapauksessa kannattaa kysyä joku asentaja käymään katsomaan riittääkö kaista kaikille. Kokeilisin myös resetoida modeemin ja tietokoneen asetukset, että ylimääräinen tauhka irtoaa.
niin jos meni bitit ja tavut sekaisin niin silti toi olis noin 80kt/s joka on sekin helvetin hyvä, itellä megan netti ja yhkä pari kertaa ylittänyt ton 80kt/s, yleensä tulee jotai 60
Mulla on tainnu mennä kaikki asiat iha sekasi D vähä oon aivo joo siis mulla meni bitit ja tavut sekasi unohtakaa noi aiemmat jutut mut ongelma siis on, että tää netti jäätyy aina iltasin ja nyt esim sunnuntaisin. Lataa pirun kauan jokasta sivuu ni mikähä tässä mahtas olla? No jos lataan jotai tiedostoo niin yleensä tässä tulee jtn 70kt/s, mutta nyt kokeilin ladata jotain niin huikeat 40kt/s tulee sivui ladates pukkaa usein ton aikakatkos ilmotuksen ku niin hitaasti lataa :F nytkin kun lähetän tän viestin niin lukee vaa " viestiäsi lähetetään " ja siin ei näy ollenkaa sitä latauslogoo, näkyy vaa sellane ikoni tjsp jos ton teen niin pitääkö sit laittaa kaikki nettiasetukset uusiksi?