Kovalevyn vaihto kannettavaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pviitala 23.01.2006.

1. pviitala

pviitala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omistan amilo D1840 mallisen kannettavan. Pystyykö tuohon malliin vaihtaa kovalevyn itse, jos pystyy, mites se tehdään?

2.  
  3. Hz4

Hz4 Guest

Kannattavaan tietokoneeseen on yhtä "Helppo" vaihtaa emolevy kuin tavalliseen päytäkoneeseenkin. [bold]KAIKKI MITÄ TEET ON OMALLA VASTUULLASI! [/bold]
    Elikkä En ole varma missä tuo kovalvey sijaitsee siinä mallissa mutta tarkista itse. Kovalevypitäisi sijaita joko oikeassa (epäilen enemmän) reunassa tai vasemmassa reunassa. Sen tuntee yleensä koneen normaalissa ruksutuksessa. Avaa pohja varovasti (irtoavia osia voi olla) ja pidä suojahanskat kädessä (staattinensähkö on hyvä pitää kannettavassa loitolla) Kovalevyn liittimet ovat ohuita ja niiden kiinnitys voi olla pelottavan herkkää. Pienikin vääntö liittimisessä kusee koko piuhan (vaihtaminen ei kotikonstein onnistu). Mutta itse asennukseen. Kovalevy pitäisi olla muutamalla ruuviilla vain kiinni ja lähtee melkohelposti irti (jos on vaihdettavissa kotikonstein) uusikovalevy laitetaan tasan samalla tavalla vanhan paikalle ja littimet on hyvä laittaa etukäteen kiinni sillä paljon ei ole varaa liikutella kovalevyä kun se on paikalleen laitettu. Ole varovainen etenkin koneen pohjanirroittamisessa. Älä räpelöi johtoja/komponentteja joita et tiedä. Pohjan alta löytyy myls Muistien kannat ja varmasti 256M/512 muisti kampa. Vanhalla kovalevyllä et tee mitään joten se jää käyttämättömäksi tai sitten myyt eteenpäin. Uusia kannettavan tietokoneen kovalevyjä saa normaalista tietokone liikkeestä tilauksella. Mutta siellä ne ehdottavat että saavat laittaa sen itse paikallleen.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.01.2006
  4. pviitala

pviitala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia asiantuntevasta neuvosta!

Jaa tämä sivu