Milläs edellytyksillä ne saa näkyviin ja millä ohjelmalla. Oon kokeillu Motherboard monitorilla ja Intelin omalla monitorilla mutta ei näy?
Tällä ohjelmalla näkyy ainakin mulla: EVEREST Home Edition: (Aida32:n seuraaja), joka näyttää koneesta myös muuta tietoa: http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Biosissa oli AUTO asetukset ja muutin ne "enabled"iksi. Silti ei näy edes EVERSt ohjelmalla. Puuttuukohan tuki Intel emolta D875PBZ vai olisikohan niin että WD Raptor 740 10K:sta puuttuu tuo lämmön mittaus mahdollisuus?
Kyllä toi SMART tuki on käsittääkseni kaikilla kovalevyillä joita on tehty viimeiseen 4 vuoteen. Siellä BIOS:issa on asetus ihan SMART nimellä, löytyy varmaan drives kohdasta tai vastaavasta.
Sieltä biossista kiintolevyjen väyläasetuksista tosiaan löytyi SMART niminen asetus. Se oli oletuksena AUTO ja muutin sen "enabled". Emon manuaalikin mainitsee sen (Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology). Olisikohan oikea vastaus nyt sitten se, että tuon minun emon SMART ei sisällä tuota kiintolevyn lämpö ominaisuutta?
Kiitti vaan. Jostain syystä speedfan ei näytä kohdassa "hard disk" mitään. Outoa. Levyt on SATA levyä ja kytketty Raid 0:ksi voikohan se vaikuttaa?
Se voi olla että SATA ohjain ei tue SMART:ia tai se on pois päältä SATA/RAID Bios:ista tai ohjelmat ei tajua lukea noita SATA SMART tietoja.
Kyllähän uusissa levyissä on SMART, mutta kaikissa levyissä ei ole lämpötila-anturia. Esim. omassa 120GB WD levyssä ei ole lämpötila-anturia, mutta taas 160GB WD:ssä on... Ja läheskään kaikki RAID-ohjaimet eivät päästä SMART-tietoja lävitse.
Hmm... kertokaas kun innostuin itekin asentaan ton Speedfanin, että mistä mä tiän mitä noi Temp1, Temp2 jne. on? EDIT: Ei joku nyt viittis kertoo kun toi heittää joissain lämmöissä sellasta pelottavan näköstä liekin kuvaa? Kun vaan tietäs minkä lämpöjä ne muka on...