Kovo tarvittaisiin pelikoneeseen. Elikkäs löytyiskö joltain faktaa näistä levyistä: Samsung T166 500GB 7200RPM SATA Seagate Barracuda 7200.11 500 GB SATA Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 Tuolla on kaikkia vertailtu, mutta sopivasti kun katsoo niin toinen on toistaan vuoron perään parempi.. Kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tai tietoa mitä ei ainakaan kannata ostaa??
Tuo samsung on tällä hetkellä luokkansa hiljaisin ja nopein WD -AAKS kovon kanssa. Joten valitse jompakumpa näistä: WD 500Gt AAKS Tai Samsung T166 500Gt Jos noista^^ kahdesta pitää sanoa "parempi" niin se menee samsungin nimiin... On hiukan hiljaisempi, mutta muuta eroa ei todellakaan taida olla. ja molemmat on kyllä sen verran hiljaisia ettei paljaalla korvalla varmaankaan erota.
Kiitoksia palautteesta. Tuo samsung oli mulla jo valittuna, kunnes huomasin tuon linkin taulukon. Siinä tuo seagate on noin 4 parhaan kärjessä katsoi sitä melkein miten tahansa, muut noista eivät vaan sanotaanko parempaa keskikastia... (seagate 8,5ms; muut 8,9ms; seagate 32mb; muut 16mb; seagate 27/30db; muut 27/30db; meinaako nuo mitään???) Kun huomasin että esim. verkkokaupassa samsungin ja seagaten ero on 3€ asiat vaikeutuivat. Ihmettelin miksi ihmiset eivät halua sitä, vanhat kuulemma olivat kyllä pahaäänisiä??? vai onko tässä joku matrox tyylinen kammo? Löytyykö seagaten omistajia?
Tarkoitus ei ole minulla pyytää mielipiteitä ja ohittaa ne samantien, päinvastoin.. Ajattelin vain kun 95% kansasta ostaa juuri noita WD:n aaksia ja Samsungin t166:sta, niin mikä tekee niistä ylivertaisia? Perustelen uppiniskaisuuteni: Kysymällä tyhmäkin voi oppia...
No itse en ole lähtenyt noihin AAKS ja T166 sarjoihin mukaan. Testien mukaan jotka on tehty aikaa sitten niin nuo kaksi olivat parhaita. Sitten tiedä että käytännössä huomaatko itse eroa. Mulle ainakin riittää perus WD kovo. (ei olee aaks ) Seagate on myös hyvä kovo merkki, sitä olen käyttänyt ja on vieläkin ulkoisen kovon muodossa. En näe mitään syytä ottaa T166:sta jos saa samaan hintaa nopeampaakin ainoa on ääni joka saattaa pistää korvaan tossa seagatessa. Sitä kun ei koskaan tiedä saattaa olla hiljainen tai kovaääninen :/
Täytyypä haastatella myyjää, kun käyn jomman kumman hakemassa (t166 tai 7200.11)... josko hänellä olisi jotain kokemusta asiakaspalautteesta.. Kiitos vaivannäöstäsi schnappi!