Eli tätähän jatkuvasti kysytään et miten onnistuu jne jne. Ja joku voisi mulle nyt vastata et googleta tai lue vanhoja threadeja. Kumpaakin olen tehnyt ja nyt viime hädässä päätin kysyä täältä. mulla on kone 1, jossa on sisäinen adsl-motukka plus verkkokortti. sitten on kone 2 jossa on verkkokortti. tarkoitus on laittaa nii että kone 2 pystyy surffaamaan netissä ja tiedostojen jako toimisi koneiden välissä. olen jo päässyt niin pitkälle että suffaus toimii kummassakin ja koneelta 1 pääsee kakkos koneelle selaamaan jaettuja tiedostoja mutta onkelma on se että kakkos koneelta kun yrittää mennä johonkin ykkös koneen jakamaan kansioon tulee lukemaan että "\\koneennimi\kansionnimi ei ole käytettävissä. Käyttöoikeudet eivät ehkä riitä verkkoresurssien käyttöön. Ota yhteyttä palvelimen järjestelmän valvojaanoikeuksiesi tarkistamiseksi." ja lopuksi lukee "käyttö estetty"! jos joku osaisi neuvoa apu olisi SUURI!
onko levy johon yrität jaettu? Jos kansio on jaettu oletko antanut toisen käyttäjän tunnuksille käyttö oikeutta käyttis XP? W2k? Linux? 9x?
mene lähiverkkoasetuksiin ja katso onko sap-protokolla/palvelu asennettuna. Ja onko käyttäjäryhmä oikea?
Käyttiksenä on kummassakin win xp pro. Ja kansio johon yritän on jaettu. käyttäjäryhmä on kummassakin koneessa sama. Sap-protokollaa ei ollut asennettu mut asennetaan ja kokeillaan sillä.
Eipä tuo asennus auttanut. samaa valittaa edelleen. alkaa tuntumaan että liekkö edes toimiikaa ikinä nämä. Eikö wintoosa tosiaankaa ossaa tehä semmosta et joku joskus toimis??!! Apuja edelleen tarvitaan.
Tarkista sitten että toi tietoturva on kunnossa. Kun on vielä Wintoosa jakoja päällä niin on parasta olla palomuuri kunnossa. Tosta jaosta..jos klikkaat oikeella napilla hakemistoa ja pistät sharing ja sieltä permissions niin onko siellä kaikki oikeudet annettu? Onko mahdollista että yrität jakaa jotain wintoosan systeemi kansiota jota se suojelee?
kyl mul palomuurit on kunnossa. kaikki oikeudet on eli ei ole estetty mitään. tuo sanoma kyl viittais johonkin estoon mutta en todellakaan tiedä et mistä se johtuis. Yritän jakaa eri kovalevyllä (kuin windows)olevaa kansiota mut ei onnistu. Kaikki kansiot kyl näkyy toisen koneen verkkoympäristössä mutta kun yrität avata kansiota tulee tämä sanoma et käyttö estetty.
Se cat-5 millä olet yhdistäny koneet niin onkos se suora vai ristiinkytketty? Hubin kanssa ei tartte olla ristiinkytketty mutta jos menee verkkokortilta kortille niin sillo pitää vissiinki olla ristiinkytketty.
Juu on se ristiinkyketty ei ongelma piile siinä. Se on nyt joku softa peräinen en tiedä mikä estää sinne kansioon pääsyn.