Mulla on kaksi konetta joissa on molemmissa xp. Ne on yhdistetty roadranner 44 päätteeseen ristiinkytketyllä rj45:lla. Olen aina saanut lähiverkon toimimaan, mutta se on ollut työn ja tuskan takana. Nyt kun forkkasin oman koneeni, niin en saa sitä taaskaan toimimaan. Molemmilta koneilta näkyy vain se oma kone, mutta ei sekään aina. Palomuuri on Norton personal firewall ja olen senkin saanut aina kierrettyä. Eli verkko kyllä toimii kun osaa laittaa. Auttakaa...
Onko jossai verkkoympäristössä semmosta kohtaa esim. että salli lähiverkko tai tiedostojen jakaminen jos se johtuu siitä.
eihän xp:n oma firewall oo päällä? onko molemmissa samat verkkoprotokollat? olen huomannut et jos toisessa on tcp/ip:n lisäksi joku muukin protocolla nii ei tahdo toisinaan toimia..lisää samat protocollat molempiin koneisiin. onko ip asetukset ok? subnet ynm.. ja kuuluvat samaan työryhmään/toimialueeseen..
Viittasin lähinnä tohon kohtaan missä mainitsit, että olet saanut kierrettyä palomuurisi. Ja tarkoitin sitä, että sehän on hyödytön jos sen kerta pystyy kiertämään?? vai mitähän tarkoitit tolla lauseella??
Tuff, kaikki noi ip hässäkät on automaattisella ja työryhmä on sama. Juppe, heh, meinaan että niillä trusted hommilla ja niillä sain ne menemään niinku läpi, mut vaihoin just palomuurin. Nyt se on Zone Alarm Pro, pitää sillä koitella. Ekoilla kokeiluilla ei onnistunu, toisessa koneessa ei oo nyt mitää palomuuria.
Koht alkaa kyl vituttaa ku tos näkyy vaa mun oma kone eikä sitä toista. Osaako joku auttaa ton zone alarm pron:n kanssa? Laitoin jo rangen 192.168.1.1-192.168.1.255, toi on joskus toiminu...Tietääkö joku miten ton saa niinku skulaa?
Kannattaisi varmaan ensin koittaa saada lähiverkko toimintaan, ennen kuin asentaa mitään palomuuria kumpaankaan koneeseen. XP:ssä kannattaa kokeilla myös ohjattua kotiverkon asentamista, sen pitäisi osata rakentaa verkko melko automaattisesti. Ristiinkytketyllä? Jos verkko rakennetaan hubin varaan, pitäisi kyllä käyttää suoria kaapeleita. Vai mikäs laite tuollainen roadrunner 44 oikein on? Jos XP:t on asennettu samalla lisenssinumerolla, eivät koneet välttämättä löydä toisiaan. Näin oli ainakin ME:n kanssa, ja muistaakseni myös XP:ssä on sama juttu.
Roadrunner 44 on ADSL-reititin! Kiinnostava aihe koska itsellä on samanlainen homma tiedossa noin viikon kuluttua! Uudessa kämpässä olis kanssa 2 konetta xp:t molemmissa ja juuri tuo samainen A-Link Roadrunner 44 siinä välissä! Täytynee testailla sitten kuinka onnistun kotiverkon rakennuksessa ed. mainituilla palikoilla!
Ristiinkytketty on tarkoitettu jos liittää kaksi konetta yhteen, eli johto toisesta suoraan toiseen ei hub:ien/reittimien kautta...
Snapsix, olen edelleen saanut aikaisemminkin näillä asetuksillä toimimaan ja viles, se on ihan sama onko se ristiinkytkettyä vai suoraa kaapelia, paitsi jos liittää koneesta koneeseen. Koitin myös ilman palomuureja muttei toiminut. Saan kyllä koineista toisiin yhteyden ja pystyn siirtelemään tiedostoja kun laitan runiin:\\(koneen ip), niin jaetut kansiot avautuu ikkunaksi. En vain tajua että miksi ne eivät suostu näkymään verkkoympäristössä ja se ns. vituttaa... Kiitos vastanneille tässä vaiheessa
Onko yhteys saatava nimenomaan TCP/IP -protokollan avulla? Meinaan jos ei, voisit kokeilla lisätä kummankin koneen verkkoasetuksiin myös IPX/SPX/NetBIOS -kuljetusprotokollan TCP/IP -protokollan rinnalle. On se kyllä vähän ihmeellistä, että jos koneet ovat samassa työryhmässä ja suoralla ip:llä verkko pelaa, etteivät näy verkkoympäristössä. Oletko kokeillut hakea toista konetta verkosta koneen nimellä "etsi" -toimintoa apuna käyttäen? Joskus siellä on jokin bitti poikittain, ja verkko alkaa nousemaan "viipyillen".
snapsix: Jos XP:t on asennettu samalla lisenssinumerolla, eivät koneet välttämättä löydä toisiaan. Näin oli ainakin ME:n kanssa, ja muistaakseni myös XP:ssä on sama juttu. Ei oo mitään välii onko asennettu.. ainakaan XP:ssä