Kotiteatterivahvistin + kaiuttimet

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi jonnu_ 31.05.2007.

1. jonnu_

jonnu_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs olen yrittänyt etsiä netistä jo neuvoja aiheeseen liittyen, mutta en ole vielä löytänyt, tai jos olen niin viestit ovat melkolailla vanhoja, ja tekniikkakin menee huimaa vauhtia eteenpäin, joten ajattelin laittaa uuden tälläisen.

Eli asiani koskee kotiteatterivahvistinta + kaiuttimia. Voisitteko mainita omasta mielestänne hyviä kotiteatteri vahvistimia, mielellään 5.1 tai mikseipäs jopa 6.1. Mitä ominaisuuksia tälläisistä vahvistimista olisi hyvä löytyä? Itse katselin Sonyn STR-DG700, onko kyseinen vahvistin ihan susi vai hyvä? ainekin verkkokauppa.comin sivuilla vahvistin oli testivoittajissa. Ja epäilen ettei ne testivoittajat voi mitään huonoja olla. Budjetti ei ole kovin iso niin olisi kiva ettei tulisi käytettyä niitäkään vähäisiä rahoja huonoon. Linkki: Sonyn STR-DG700

Kun suosittelette jotain vahvistinta, niin voisitteko olla ystävällisiä ja laittaa myös linkin josta tuotteen voisi tilata?

Kaiuttimista sen verran, että mitä merkkejä suositte? Onko Jamo:n kaiuttimet hyviä? Mielellään ostan kaiutinpaketin (joka ei sisällä subia, minulle liian kalliita :s ). Mitä näissä kaiuttimissa kannattaa huomioida? Linkki JAMO S 408 HCS 1 kaiutinsarja . Haittaako tuo kun tuo sonyn vahvistin on 6.1 ja tuo kaiutin paketti on 5.0? Jos jätän vaan sen yhden kanavan käyttämättä ? :D

Valitan kirjoitukseni huonoutta, en osaa muotoilla oikein lauseita, toivottavasti tajuatte mitä haen takaa :D

Ainiin, ja kysykää jos jotain jäi epäselväksi! :)

Viimeksi muokattu: 31.05.2007
  2.  
  3. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Budjetti? Laita max yläraja, niin helpompi meidän kaikkien jotain suositella.

Ja noista itse ehdottamistasi, aivan ok laitteita ja tuo sony näyttäs olevan vallan mainio kyseiseen käyttöön (oma leipä vähän ojassa, täälläkin sonyn peli).

Kaiuttimista ei oikein voi sanoa kuuntelematta muutakuin, kyllähän jamo on kohtuullisia rakennellut hintaansa nähden. Jos tykkäät vahavasta bassosta, saattaa vaatia erillisen subbarin.

4. Stonecock

Stonecock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voin pari hyvää vahvistin merkkiä pistää. Marantz, Nad ja harman/kardon ovat ainakin hyviä, kestäviä ja suorituskykyä löytyy. Kaijuttimiks laittaisin ite vaikka Amphion Helium 2 tai Amphion Xenon. Subbari tietty luo lisää tunnelmaa ;) www.audiosavo.fi myy todella hyviä laitteita ammattitaidolla ja kokemuksella. Kalliita ne kyllä osaa olla.

5. jonnu_

jonnu_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Budjettia löytyy vahvistimelle näin aluks joku 450e, eihän sillä kummosta saa, mut on se parempi ostaa edes joku kuin ei mitään, pakko sitä on jokin vahvistin ostaa ku kotiteatterin ääneen olen ihastunut. :p hyvä jos tuo vahvistin kuulostaa edes joltain, nimittäin sen ulkonäkö miellyttää minua. Eli ens perjantaina kauppaan ostamaan pois se.

Ja voisin vielä mainita, että haluisin eritoten sellaset puiset kaiuttimet (mielellää väriltään kirsikka). Minulla on tapana katsoa minua miellyttävää ulkonäköäkin kuin että kattoisin et nää ois parhaat, ostan nää, vaikka en ulkonäöstä tykkäis yhtään.. :)

Kiitos nopeasta vastauksista!

Joo ja subin ostan aluksi jonku ihan surkeen et ees jotain töminää antaa, näin tuol expertis jonku 89e maksavan ni jos sellasen ostas ja luukuttas vaikka paskaks sit ku saa enemmän hommattua rahaa ja paremman subin tilalle :D

Alottelijana ei tarvii heti olla parhaat pelit ja vehkeet, mulle kelpaa vähän, köhöm, halvemmatkin, kuhan ne peruskäytössä on niinkuin ihan hyvät. En hae maksimaalisen tarkkaa ja hyvää ääntä. :)

6. Stonecock

Stonecock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi olla, että nuo minun ehdottamat on aika kovat vehkeet kun sanoit "Alottelijana ei tarvii heti olla parhaat pelit ja vehkeet". heh. Mutta jos noihin panostat niin saisit moneks vuodeks just sitä mitä haluat. Amphionin kajarit on aika hyvän värisiä (ja puisia) kyllä, katso www.amphion.fi . Tuolla 450e voit tuolta audiosavosta saada hyvinkin vaikka jonkun Marantzin 5.1 vahvarin tai Nadin. Näin ainaki luulisin. Kokemuksella suosittelisin marantzia. :)

7. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Josko tuo psykoakustiika ei ole niin tärkeää tuossa voisi olla sopiva
    satsi vastaava kirsikkana +n.50€. Jotkut pitäneet toiset ei, itse samakuin aikaisemmin ei kuuntelu kokemusta. +.ssana noissa kuitenki kaikki samaa sarjaa sub.ynm.

Heh, noh tuossa ja kelpo a/v-vahvari sopu hintaan.

Noita saa myös tuolta eu-alueelta tilattua, saattaneen säästää muutamia kymppejä.

8. jonnu_

jonnu_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kumpi näistä vahvistimista on parempi tuo yamaha RX-V557B vai sony STR-DG700? jommankumman noista vois sitten hankkia. :) kyllähän tuollaisellakin varmaan aluks pärjää.

9. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vertaile itse vähän, liitäntöjä virtuaali efektejä sun muuta lisä nippeliä.
    Enpä usko itse, jotta noilla isohkoja eroja äänentoistossa.
    Yamaha kuitenki lieeneet panostanut enemmin ääneen, kosko puuttuu noita lisä härpäkkeitä.

Kuitenkin edelleen "liitännöistä" tärkeää, miten itse ajattelet asiaa mihin käyttöön lisälaitteita dvd ynm..

10. jusunakki

jusunakki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuolta Marekilta kun kyselet niin saat oikeasti hyvät vehkeet. Se ei kerro mitään mainoslöpinöitä vaan kertoo oikeesti jos jotkut vehkeet ei sovi keskenään jne.

Itellä tollaset Magnat Quantum 503 kirsikan väriset, todella hyvät edulliseen hintaansa nähden. Pystyn suositteleen lämpimästi. Ääni on aika neutraali, ehkä hieman tumma. Toimii hyvin ilman subbariakin. Ja tosiaan älä edes harkitse tollasta 89€ subbaria pilaamaan laadukasta ääntä. Pelkällä esim tollasella magnatilla saa paljon paremmat jytinät kuin jollain 89€ "subbarilla".

Eikä kannata ostaa kerralla mitään "5.1 settiä" jos ei rahat riitä. Osta ekana 2 etukaiutinta ja siitä sitten laajennat. Siitä saa samalla mukavan harrastuksen ;)

Vahvistimeksi tossa hintaluokassa varmaan joku Marantz tai Jammu

11. jonnu_

jonnu_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jusunakki toi marantzin vahvistin näyttää juuri sellaselta ku oon yrittäny hakeakkin! :) onko noilla tehoilla muuten paljonkin merkitystä, esim. marantzissa on 7x70W ja jammussa 6x140W, niin lähteekö niistä saman verran ääntä, tai no kysytääs näi et pystyykö kummallakin saamaa kunnon jytinät?

12. jusunakki

jusunakki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin tossa Marantzissa oli tehot ilmoitettu 8 ohmin kaiuttimille, 7x70W ja Yamahassa vastaavalla ohmimäärällä 90W. Ja kyllä noi wattimäärät riittää jollet missään teollisuushallissa asustele ja käytä jotain kymppitonnin kaiuttimia :D Eikä kannata verrata mihkään markettien "setteihin" jossa on 1000W tms koska ne ei vastaa oikeaa tilannetta mitenkään :D

Eli kyllä lähtee samanverran ääntä molemmista, ennemmin kaiuttimet tulee vastaan ja hajoo, kuin että vahvistimesta loppuis teho.

Viimeksi muokattu: 02.06.2007
  13. Stonecock

Stonecock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    pitäsköhän itekki ostaa tollanen uus Marantz kun tuo vuodelta 70' sanoo kohta poks. :p Hyvin on kyllä pelannu.

14. jonnu_

jonnu_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitos jusunakki vastauksista. ovat melkolailla auttaneet valinnoissa, damn kun en oikein tiedä noista mitään, täytyy alkaa kait opiskelee enemmän noistakin ni ei tarvii kysellä niin paljoo :D

15. jusunakki

jusunakki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tuolla http://dvdplaza.fi/forums/ on ihan omat alueet ja kaikki vahvistimelle/kaiuttimille jne sieltä kannattaa kattella vanhoja viestejä tai sitten kirjottaa uusia ;)

16. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noh tuolta voit luskella ensialkuun, vähän perus totuuksia aiheesta...
    Audiokysymykset ja vastaukset aihepiireittäin

Jaa tämä sivu