Pikaista apua kaipailisin.. Pixmanialta tilasin tuon Hb:n kotiteatterin, on nyt pari päivää ollut käytössä.. Vaan kolme kaiutinta ovat täysin mykkinä. Television vieressä olevat kaksi, sekä subbari, toimivat kuitenkin. Asetuksia olen väännellyt suuntaan ja toiseen, ja ohjekirjaa selannut etu- ja takaperin, vaan mikään ei tunnu auttavan. Omituiseksi ongelman tekee se, että kun ajan asetuksista löytyvän kaiutin testin, jossa ääni kuuluu jokaisesta kaiuttimesta vuorotellen, se kuuluu myös näistä jotka leffoja katsoessa ja musiikkia kuunnellessa ovat mykkinä. Perin kummallista.. Kuitenkin aloin tuossa katselemaan palautusmahdollisuuksia, eikä näytä kovin valoisalta, itse joutuisin kustantamaan postikulut, joten tekisi itselleni n. 30e tappiota.. Musiikkia kuunnellessa subbarin "pauke" on aivan järkyttävää kuunneltavaa ja kaiuttimista kuuluva ääni on, kuin vanhoilla pc:n kaiuttimilla konsanaan.. Tiedän kyllä ettei tuohon hintaan varmaan paljon parempaa voi saada. Tilausta tehdessäni puntaroin tämän hb:n ja sekä Samsunginvälillä, kuitenkin päädyin tähän, koska liitäntöjä oli reilusti enemmän.. Nyt olen kuitenkin varsin pettynyt.. Äsken laitin mykkien kaiutinten piuhat samoihin reikiin toimivien kanssa, jolloin ääni kuului kuin kuuluikin jokaisesta kaiuttimesta! Jos nyt joku ymmärtää mitä tarkoitan.. Olisihan se kiva saada kuitenkin toimimaan niinkuin kuuluu..
No tietenkin pitää laittaa leffan valikoista 5.1 äänet päälle... Jos ei ole 5.1 ääniä vaan pelkkä stereo, niin silloin näistä kahdesta takakaiuttimesta ei ole tarkoituskaan mitään kuulua.
Eihän radiosta mitään monikanava musiikkia koskaa tulekkaan?? ;O Ja jos normaaleja CD:itä tai MP3:sia kuuntelet niin stereona se musiikki niissäkin on. Eli kahdesta kaiuttimesta pitää kuulua.