Kotiteatteri ja Valinnan vaikeus

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi ProfaneX 18.06.2011.

1. ProfaneX

ProfaneX Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Hei, yritän pitää tämän lyhyenä.

Ostin tässä vast ikään 60" Lg px950n plasma töllön ja nyt olisi aika saada jotain äänentoistoa lähinnä bluray leffoihin / normaaliin töllön katsomiseen.

Minulle on ehdotettu että ostaisin 2x Genelecin 6010A Aktiivikaiutinta. Suolaiseen 200€ kappale hintaan. http://www.hifistudio17.fi/kaiuttimet/genelec/6010a-aktiivikaiutin-

Mutta olen itse katsellut tälläistä settiä kuin LG HB905PA.
    http://www.superkuva.fi/lg_hb905pa_pr_479406798.html
    Kyseiseen settiin tulisi langattomana siis 5.1 kaiutin paketti ja vielä turhana lisänä bluray soitin [Ps3 hoitaa homman tällähetkellä]. Ja tämän setin hinta olisi 340e.

Olen todella amatööri näissä asioissa ja ajattelin maanantaina käydä liikkeissä kuunteluttamassa nämä molemmat, mutta ihan näin alustavaa tietoa täältä hakisin :) !

Ja toki tiedän että halvalla ei hyvää saa, enkä etsikkään tässä mitään sellaista kokoonpanoa jolla saisi korvat vuotamaan kun luukuttaa täysillä. :) Ihan kerrostaloon sopivaa kotiteatteri elämystä yritän rakentaa parhaan mukaan, ja budjetti olisi 400€ max. Kysymyksiä ja ennenkaikkea ehdotuksia vaan tännepäin tulemaan ! Kaikki apu on tarpeen. Tarkoitus on siis saada ääntä kuulumaan jostain muualta kuin television turhista kaiuttimista.

E: Lisätty linkkiä.

Viimeksi muokattu: 18.06.2011
  2.  
  3. Anestic

Anestic Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aivan oikein, omat korvat ratkaisee...

6010 ei kyllä kenenkään korvia särje :) On haukuttu jopa liian pieniksi muuhun kuin tietokoneen kevyiksi monitoreiksi. Kevyiksi siksi, että alapää jää ohueksi, joten ei oikein toimi siinäkään. Telkun kanssa ilman subia on kyllä imo virhe...

Älä osta "langatonta" koska niissä pakkaa olemaan paljon enemmän johtoja kuin langallisissa :) On lähetin ja vastaanotin jossa virtapiuha, ja siitä piuhat kaiuttimille... Ja se lähetin jonnekin näkösille...

Jos aiot jatkaa ehkä joskus, niin erikseen vahvari ja kajarit, tai esim verkkiksen Onkyon reilu 300 paketti (en jaksa nyt ettiä) jossa kunnon vahvari ja lähtötason kajarit, joita voi ajan kanssa parannella mieltymyksien mukaan. Jos itsellä olisi pienen budjetin setti haussa, ottaisin sellaisen.

Jaa tämä sivu