Kotelo!!!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi desteny 20.07.2004.

1. desteny

desteny Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä nyt heitän pallon teille ja kysyn että minkälainen kotelo kannattaisia hankkia....rahalla ei ole väliä joten....antakaa hyviä vaihtoehtoja ja perustelkaa ne tarkoin, jos saan pyytää.

PS:Mielummin sellainen kotelo jossa olisi tilaa ja lämmöt pysyisivät alhaalla!

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. Ossi

Ossi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Antec Sonata Piano on hyvä sijoitus.. minä olen omistanut sellaisen vajaan puoli vuotta ja erittäin tyytyväinen olen.. hiljainen on ja lämmöt pysyy kurissa.. prossu (amd 2600+) 40 ja kotelon lämpö 28 astetta.. kannattaa toinen 12cm tuuletin ostaa kotelon etuosaan.. kiintolevyt on erittäin helppo irroittaa ja muutenkin ovat mukavasti aseteltu.... ja tyylikäskin kotelo on.. ainoat moitteet on että kotelo naarmuuntuu herkästi eikä siinä ole emolevy kelkkaa.. muuten ei ole moitteelle sijaa..

Viimeksi muokattu: 20.07.2004
  5. desteny

desteny Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo-o hyviä vaihtoehtoja, olin kuitenkin itse ajatellut tälläistä, mutta en sitten tiedä mitä mieltä te olette...??? antakaa palautetta...

Thermaltake Xaser III V1000A Black/Win
    Thermaltaken Xaser III huipputyylikäs uutuuskotelo ikkunalla! Ominaisuudet: Koko 522mm x 203mm x 514mm, Paino n. 17 kg. Laitepaikat 4 x5.25", 6 x 3.25". Väri tyylikäs mustan harmaa. Mukana kokonaiset 7 laitetuuletinta! 2 X edessä, 2 X takana, 2 X sivulla ja 1 x katolla, laitetuulettimet ovat hiljaisia 30db. Kotelon ylälaidassa 2 x Usb, 1 x 1394,Mic ja kaiutin liitännät. Kotelossa myös täysin uusittu Hardcano liitinpaneeli jossa uusia ominaisuuksia vaikka muille jakaa mm. 4 kanavainen tuulettimien säädin, lämpötilat muistilla jne. Virtalähde ei kuulu mukaan. POWERIN HANKIN ITSE JOTEN SE EI OLE TARPEEN.

http://www.jimmspc-store.fi/index_fi.htm

6. mooglez

mooglez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tämä on tietysti oma mielipiteeni mutta mielestäni nuo xaserit ovat aivan kamalan näköisiä. tulee mieleen teinicorolla josta löytyy karvanopat.

yksinkertainen on tyylikästä.. d-vine kotelot jos vaakatasoista, sonata jos normaalia pysty.

http://www.ahanix.com/dvine5.html

jos isompaa kaipaat niin esim antec 1080amg

Viimeksi muokattu: 20.07.2004
  7. desteny

desteny Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo tuota tilavuutta kaipaan ja ennenkaikkea sitä että lämmöt pysyvät mahdollisimman alhaalla. Koneeni on tällä hetkellä tuossa pöydällä levällään ja nyt on aika pistää poika laatikkoon (LUKSUS LAATIKKOON). Lisää mielipiteitä ja ideoita niin on ainakin valinnan varaa..

Ja ovathan nuo xaserit kauhean näköisiä, mutta olis siinä sentään 7 tuuletinta...joka pisti vähän silmään, ei ainakaan lämmöt haittaisi/tekisivät kiusaa. =)

8. Ossi

Ossi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juuh.. kyllä varmasti lämmöt kurissa pysyy jos 7 tuuletinta on.. mutta eikös se vaan lisää melua mitä enemmän tuulettimia on?? että silleen...

9. desteny

desteny Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No se on kyllä totta, mutta melu ei haittaa minua pääasia on että lämmöt pysyvät alhaalla. Voi olla että nämä teidänkin vaihtoehdot pitävät lämmöt alhaalla, mutta tuo 7 tuuletinta vakuuttaa aika tavalla.

10. d_2ned

d_2ned Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no jos jo etukäteen tiedät tarvitsevasi noin roisia tuuletusta. muuten kannattaa panostaa tyylikkyyteen ja käytännöllisyyteen, ei kait kukaan ostaisi punaista ledeillä varustettua televisiotakaan.. :p

joten kun poweri on kunnollinen ja osiin pääsee käsiksi hyvin niin pitäisi olla ok kotelo. lisäksi se kannattaa muistaa, että vaikka itse tuuletin olisi miten äänetön, ilma ei liiku täysin äänettömästi, 7 tuulettimen suhina saattaa aiheuttaa jo perheellisille pientä kitkaa.. vrt. "tuo kone lähtee tai minä lähden" :D

jos, kuten sanoit, hinta ei ole este niin AMS:n alumiiniset ovat jenkkilässä aika kovaa huutoa.. http://www.american-media.com/Products/PC_Servers/gt_cf1006.html

11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  12. desteny

desteny Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo nyt on uusi koppa tullut ja valitsin tuon "Thermaltake Xaser Damier V5000A black". Nyt vain olen kusessa näiden johtojen kanssa tai en niin sanotusti kusessa vaan kun en tiedä miten ne sijoittelisin...kun niitä on nii perkeleesti.

PS: Kiitos kaikille vastanneille ja kiitos siitä että jaksoitte käyttää aikaanne antaen hyviä neuvoja, Olitte todella suureksi avuksi...kiito vielä kerran. =)

13. Jack999

Jack999 Guest

Mä ostin äsken Combucasen LX6A21 kotelon , hinta 45€ ilman verkkolaitetta. Edessä ja takana on 120 mm tuulettimille paikka , ja sivusta menee "putki" siilen
    tuulettimelle. Veikkaan , että tässä kotelossa on tuuletusta suunniteltu.

Jaa tämä sivu