Kotelo ja ilmankierto

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Digiface 19.07.2007.

1. Digiface

Digiface Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs mulla on semmoinen kotelo, missä kovalevyt ovat siinä etutuulettimen edessä (tähän tyyliin). Onkos toi optimaalisen ilmankierron kannalta huono asia? Vai onko näin parempi? Tässä mun ratkaisussa on ainakin se hyvä puoli, että kovot saavat viilennystä. Tosin ilma kaiketi hieman lämpenee, kun se kulkee niiden lämpimien kovojen läpi?

Onkohan ilmavirta riittävän tehokas, kun on heti siinä tuulettimen edessä niitä esteitä? Kovoja mulla on kolme; alhaalla, keskellä ja ylhäällä. Tilaa siis on ilman virrata niiden välistä. Niin ja takana on myös tuuletin puhaltamassa ilmaa ulos.

Viimeksi muokattu: 19.07.2007
  2.  
  3. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    788
    Pisteet:
    193
    Hyvä ratkaisu. Lämpötila jatkuvan virtauksen aikana nousee korkeintaan jotakin asteen osia, joten kokonaisuuteen sillä ei ole merkitystä.

4. Aruzo

Aruzo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvältähän tuo vaikuttaa, itse ainakin asentaisin tuulettimen suoraan kovalevyjen eteen. Jotkut jopa väittävät että tuuletettuina kovalevyjen elinikä saattaa pidentyä... tiedä sitten kuinka totta on.

Ilmanvirran pitäisi kyllä päästä tarpeeksi puhaltamaan kovojen välistä, jos mitään suuria kellotuksia tai muuta poikkeavaa koneessa ei ole niin tuuletuksen pitäisi riittää vallan mainiosti. Kovojen johtoja voi tietysti yrittää jotenkin niputtaa tai siirtää ilmavirran tieltä pois jos vain mahdollista.

5. ArcDucK

ArcDucK Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    tuo ensimmäinen ei ole kyl hyvä..

itse en ainakaan laittaisi kuumaa ilmaa virtaamaan powerin läpi..

ja mulla haluaa tuo emo ainakin jäähdytystä noille takakomponenteilleen joten prossu tuuletin on minulla takatuulettimeen päin. jolloin kuuma ilma poistuu takapuhaltimesta pois.

Itselläni on tuo p150. ja siinä nuo itse lisätyt 2x 92mm tuulettimet edessä. jotka puhaltavat 2 kovalevyn välistä koneeseen iltaa..

oma powerini puhkuu omat höyrynsä pihalle ylhäältä ja prossun tuuletin puhaltaa takatuulettimeen päin jolloin se lämmin ilma ei lämmitä enää mitään muuta.

et ihan hyvä tuo sun ratkaisu..

Jaa tämä sivu