Korkeat äänet: kaiuttimet rätisee

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Rockie 26.11.2004.

1. Rockie

Rockie Guest

Hei!

Minulla on Dellin Dimension-kone ja sen mukana tulleet Altec Lansing-merkkiset 5.1-kaiuttimet, joilla on THX-sertifikaatti. Subwoofer on aktiivi. Äänikortti on
    Turtle Beach Santa Cruz ja sen asetuksista on päällä Virtual 5.1 ja Mixerin ja EQn namikoita on aavistuksen verran säädetty.

Bassoa ja ääntä kyllä lähtee, mutta minua häiritsee pääasiassa korkeita ääniä soittaessa kuuluva rätinä. Soitto-ohjelmana on tällä hetkellä foobar2000, mutta sama ongelma on ilmennyt niin Windows Media Playerilla kuin Winampillakin.

Pitäisikö foobarin asetuksia säätää vai äänikortin vai voiko asialle edes tehdä mitään?

2.  
  3. Rockie

Rockie Guest

Kieroa...

Vihdoin maltoin testata soittaa noita foobarissa ja winampissa rätiseviä kappaleita Windows Media Playerillä ja enää ei rätissyt :eek:

Voi räkä... Maailmalla on jotain mua vastaan kun se pakottaa mut käyttämään WMP:tä );

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kai on winampissa directsound out päällä ja sieltä hardware acceleration?

5. Rockie

Rockie Guest

Joo, on.

Onkos tohon WMP:en saatavana joku AMIPin tapainen? itse amippia sille en löytänyt...

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Uusimmat ajurit tuossa kortissa?
    ftp://ftp.voyetra.com/pub/tbs/santacru/sc_4193.exe

7. Rockie

Rockie Guest

Ajurien päivitys auttoi! Kiitos jälleen kerran, Agent :)

Jaa tämä sivu