Hei. Ostin cs:n noin muutama vuosi sitten. Se toimi normaalisti, kunnes noin kolme kuukautta sitten alkoin pingi olemaan korkea, noin 200:n-1000:n välillä. Se saattoi alkaa samaan aikaan, kun vaihdoin koneen Soneran adsl:stä Elisan langattomaan kaapeli- nettiin. Voisiko se johtua siitä? Muut nettipelit toimivat ihan normaalisti ja pingi on niissä hyvä. Jos joku osaisi kertoa/neuvoa mikä on vialla tai mitä voisi tehdä, että pingi laskisi, olisin kiitollinen.
Kyllähän se tuo langattomuus on peli-innon tappaja ollu tässäkin talouessa. Itselle piti piuhat vetää takaisin, että pystyi pelailemaan ilman raivonpuuskia ja itkuun pillahduksia. Joku viisaampi voi sitten kertoa mistä tämä johtuu niinku tekniikan tasolla.
Muut nettipelit siis toimivat hyvillä pingeillä? Yhteydentarjoajan vaihtamisen jälkeenkin? Jos näin on, niin siitä voidaan vetää johtopäätös, että vika on koneen ja pelin välissä? Näissä internet yhteyden asioista puuttuu tietotaito, koska itse ei ole pahemmin tarvinnut niitä säädellä (kaikki hyvin toistaiseksi ja koputtaa puuta), mutta voisikohan kyse olla modeemin porteista tai tukiaseman asetuksista? Viisaampi ja näiden asioiden tuntija sanokoon lisää.
Joo, siis muut nettipelit toimivat hyvillä pingeillä. Itsekkin olen miettinyt onko tukiaseman asetuksissa vikaa. W-lanin signaalin vahvuus on jatkuvasti erinomainen, joten en usko että se siitä johtuu.
Ei se viivettä nosta vaikka langatonta käyttää, itse käytän wpa-psk salausta ja channel 2:sta koska lähistöllä on muitakin Wlaneja. Jos cs ainut missä pingi korkealla niin turha sitä Wlania epäillä.
Niille ketkä väittää että wlan lisää viivettä peleihin: Paketit: Lähetetty = 80, Vastaanotettu = 80, Kadonnut = 0 (0% hävikki), Arvioitu kiertoaika millisekunteina: Pienin = 1 ms, Suurin = 4 ms, Keskiarvo = 1 ms Pingailin äsken tukiasemaa ja kuten huomatakkin saattaa niin 80 ping pyynnöstä keskiarvo muodostui 1 ms ja korkeimmalla kävi 4ms, tämä on todella minimaalinen viiveen aiheuttaja. Itselläni on kaiken lisäksi viel USB wlan tikku.
Minulla ei ole enää tallessa verkkokorttia johon langallinen kävisi. Heitin sen roskiin, kun ajattelin etten sillä enää mitään tee... nytkö tyhmyydestä sitten sakotetaan?
Ei, olisi vaan ollut mielenkiintoista koittaa kytkeä koneesi suoraan modeemiin kaapelilla ja katsoa pingin kehittymistä.