Tervehdystä. CPU temp nousi järisyttävän korkealle tuossa pari kuukautta sitten ja ongelma löytyikin hieman irti olevasta coolerista. Sen vaihdoin uutukaiseen jonka sain kiinnitettyä oikein mallikkaasti (tahnoja en väliin kyllä laittanut). Koneeni on alkanut jumittelemaan n. 20-30 min käytön jälkeen tehden jopa peruskäytön vaikeaksi. Aukiolevat sovellukset toimivat, mutta Win XP:n tehtäväpalkki ei reagoi ja jotkut funktiot eri sovelluksissa antavat lagipiikin (mm. WoWissa chattiruutuun kirjoittaminen ja selaimessa kuvien avaaminen). SpeedFanilla olen lämpötiloja seuraillut. Kaikki muu on OK, paitsi Core 0 ja Core 1 nousevat 35-40 peruslukemista viidenkymmenen pahemmalle puolelle tuon mainitun parikymmenminuuttisen käytön jälkeen. En tiedä, onko tämä kuinka hurja lukema ja voiko se olla syypää tähän takkuiluun, vai onko kyseessä joku typerä ja tavallinen Windows-ongelma. Olen ajanut järjestelmäaseman eheytyksen ja virheentarkistuksen, mutta eipä niistä oikein apua ole ollut. Mitä tässä vaiheessa kannattaisi tutkailla ja tehdä? Oleellinen rauta: E7200 Intel Core 2 Duo (Akasa AK-960E INTEL S775 COOLER) MSI P35 Neo-FI
En minä ole moisia hömpötyksiä viitsinyt ennenkään. No höpsis. Vaikuttaako sen tahnan olemassaolo niin paljon?
OCZ Freezeä väliin niin pysyy ne lämmöt kurissa. Olen selaillut nyt lyhyen ajan sisällä paljon noita lämpötahnojen testejä ja kyllä niissä on eroa. Sopivassa tapauksessa ero vakiomömmön ja "premium" -tuotteen välillä voi olla 10-15 astetta. Tässä tilanteessa jos siellä ei tosiaan >mitään< tahnaa ole välissä (ei edes vanhoja jämiä) niin ero voi nousta jopa 15-20 asteeseen... Näin ainakin uskaltaisin väittää. Tottakai riippuu siitä kuinka tasaiset / sileät pinnat coolerissa ja prosessorissa on.