Koppa auki?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Yankkis 03.01.2004.

1. Yankkis

Yankkis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites nyt on ku tuolla MBnetissä luki että kotelo kannttaa pitää kiinni koska silloin ilma vaihtuu paremmi ja koneen sisään menee enempi pölyä(siitä kyllä olen smaa mieltä) ja pullan muruja(no eipä oo ainakaan mulla tapana safkailla pullaa kopan päällä). Ainakin omalla kohdalla kun ottaa kopan auki niin prossun lämmöt putoo abaut 10 astetta. Mites muilla?

2.  
  3. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Koppa kii --> pienemmät lämmöt jos on hyvin suunniteltu/toteutette ilmanvaihto. Ja kyllähän sinne vähemmän ylimäärästä menee kun on koppa kii. Mulla pölyä sisällä vaik kuukauden välein puhdistelis ---> ei uskalla ajatella paljon olis jos olis auki :)

4. Yankkis

Yankkis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    okei no ei mullakaan ole koppa yleensä auki mutta on vaan tullu testailtuu noita lämpöjä kaikin mahollisin keinoin. Ja kyllähen sä vähän järjen vastaiselta tuntuu että prossu käy kuumempana jos sillä on kokoajan raitista ilmaa.

5. Yankkis

Yankkis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    okei no ei mullakaan ole koppa yleensä auki mutta on vaan tullu testailtuu noita lämpöjä kaikin mahollisin keinoin. Ja kyllähen sä vähän järjen vastaiselta tuntuu että prossu käy kuumempana jos sillä on kokoajan raitista ilmaa.

6. PK66

PK66 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ilma kiertää kotelossa paremmin jos pitää sitä kiinni, silloin tuulettimet saa liikkeelle koko kotelon ilman kuin päinvastoin jos kotelon pitää auki, tuulettimet imasee vain lähimmän ilman ja muut kuten kovot ym. jää tuulettamatta. olisi ihan hyvä, jos edessä olisi tuuletin imasemassa viileetä ilmaa ja takana toinen puhaltamassa lämpimän ilman ulos. Tuulettimien eteen pystyy laittaa "filtterikangasta" ehkäsemään suurempaa pölymäärää pääsemästä koteloon...

7. aku03

aku03 Guest

Itse tein sellasen patentin et ostin 40cm kurkkuletkua toisen pään prossun coolerin flektin pääle kiinni toisen kotelon kylkeen popatun peltilevyyn ja kotelon ulkoseinään sieviä pieniä reikiä ja fliteri kangsta joka flektin eteen...silti saa kerran 1kk käyä paineilman ja imurin kans vetään pölyt mäkeen

8. veijob

veijob Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos ilman kotelo tuulettimia pärjäilee niin koppa auki on viileempi vaihtoehto, mutta jos kotelo tuulettimia käyttää niin silloin saattaa olla toisin päin kun virtaukset muuttuu hitaammaksi.

9. Rauhis

Rauhis Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    moro mulla on koppa aina auki ja normaali pöytätuuletin puhaltaa sinne koko ajan.
    voin sanoa että lämmöt pysyy kurissa ja koppa puhtaana. :)

10. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Rauhis: Tuotahan tuli kesällä harrastettua ahkerasti :D

Jaa tämä sivu