Jos cd:ltä mp3-soittimelle ottaminen on laitonta, niin miksi enää edes välittää latausrajoituksista? kohta sillä ei ole mitään eroa lataako mp3:n vai ostaako cd:n ja ottaa siltä musiikin, sillä lataaminen on aivan yhtä(jos ei jaa biisiä niin vähemmänkin) laitonta kuin suojauksen murtaminen? Olenko oikeassa? Jos levy on kopiosuojattu, ladatkaa se. älkää ostako levyä turhaan! jos levy taasen ei ole kopiosuojattu niin se on hintansa väärti ja se pitäisi lataamisen sijaan ostaa. Toisaalta, ei siitä kopiosuojauksen rikkomisesta oikein voi edes jäädä kiinni joten en ole aivan varma aivan kaikesta...
Minun käsitääkseni uusi laki menee tuon kopioinnin suhteen jotenkin näin: Jos kopioit itsellesi kopiosuojatun cd levyn voi siitä saada sakkorangaistuksen. Jos taas imuroit netistä levyn niin se on lain vastaista mutta siitä ei saa rangaistusta. Onkohan tuossa laissa nyt ajateltu mitä sillä tehdään vai olenko ymmärtänyt sen täysin väärin. BTW: Poliisi ei tutki yhtäkään tekijänoikeus rikkomusta/rikosta ennenkuin joku asianosainen tekee tutkintapyynnön. Ja jakaminenhan on ollut kiellettyä jo entisen lain aikaan.
Tuskimpa se poliisi kotio tai muuallekkaan tulee mp3 soitintasikaan tutkimaan ellei joku asianosainen tee tutkintapyyntöä... Mutta tuota ajattelin itse myös että uusi lakihan vain nostattaa nettilatailun määrää, vaikka heiti yritys olis vähentää sitä. puupäitä ovat... ihan yhtä pöljä tuo lex carppi ku suomalaisessa tv-sarjassa nörtti ja kaunotar... sillä erolla et en ny tiiä onko lex ennää nii kovin kaunis..
varmasti lisääntyy waretus kun siitä on niin paljon puhuttu viime aikoina, jengi lähtee kokeileen innoissaan kun media myllyttää, että laki on huono ja sen rikkomisesta jää huonosti kiinni. ei muutama vuosi sitten kun itse aloitin hardcore warettelun ollut porukalla tällaista tietämystä asiasta tai se tietämys oli harvoilla. Sisällöntuottajaporras on vähän kussut omiin muroihinsa kun on masinoinut kampanjaa warea wastaan.