1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kopiosuojattujen musiikkitiedostojen poltto levylle

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi arves 17.08.2003.

  1. arves

    arves Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Imutin koneelleni cd-levyn ja yrittäessäni toistaa levyä koneellani, joudun windows mediaplayerin lisence-käyttöoikeuden siirtopalvelu-sivustolle. Kun painan kohtaa "käytöoikeuden siirto" tulee seuraava ilmoitus:

    "Tämä sisältö on jaettu useille käyttäjille, jotka eivät kaikki käytä samaa tietokonetta. Siirtoa ei voi jatkaa"

    Onko mitään tehtävissä enää, että musiikkia pääsisi kuuntelemaan, vai deletoinko "musiikkitaivaaseen" koko tiedoston?
     
  2.  
  3. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    kun käynnistät media playerin, avaa Tools -> Options.. ja Player välilehti, siellä muistaakseni on rasti kohdassa, mistä puhutaan lisenssijutuista, koita ottaa siitä se rasti pois. Muutenkin sieltä on hyvä vähän säätää playeriä.

    ..itse hankein musiikin kuuntelua varten WinAmp soittimen v2.80, todella hyvä...media playerillä katon vaan leffoja
     
  4. arves

    arves Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä auttanut mediaplayerin säätely ja tuolla winampilla olen myös yrittänyt, ja päädyn täsmälleen samalle sivustolle, jossa edellisessä viestissä kerroin.

    Pahalta näyttää.
     
  5. NoBS

    NoBS Regular member

    Liittynyt:
    01.05.2003
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Tee levystä image ja avaa se vaikka daemon toolsilla.
     
  6. arves

    arves Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen kovin aloitteleva.. mitenkähän teen imagen ??
     
  7. markusk

    markusk Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2002
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt taitaa olla kyseessä kopiosuojatun levyn wma-tiedostojen soitto. Tämä wma on siitä inhottava, että se tukee DRM-toimintoja (digital rights management), jotka aiheuttavat vain harmia. Sen sijaan, että yrittäisit soittaa noita huonolaatuisia wma-tiedostoja niin kannattaa yrittää levyn äänisisällön kopioimista EAC:lla (exact audio copy) tai CDex -ohjelmilla. Asemasi on tosin osattava lukea kyseessä oleva levy oikein, jotta tuo levyn ääniosan kopiointi kovalevylle onnistuu.
     
  8. arves

    arves Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No koitetaan nyt vielä tuota =)
     
  9. arves

    arves Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EAC imutettu koneelle, vaan eipä tällainen tavallinen tallaaja ymmärrä ohjelmaa lainkaan. En tajua mitä pitäisi tehdä? Minulla ei siis ole sitä älppäriä käsissäni, vaan kappaleet on kovalevyllä. Olen kyllä tehnyt siitä myös imagen. Voiko tuolla EAC:llä nyt jotenkin sitten toimia?
     
  10. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    oletkos tuon tekemäsi imagen avannut Daemon Toolsilla, saatko soitettua kunnolla?

    ootko tuon imagen polttoa koittanut cd-rw:lle, miten kävi?
     
  11. arves

    arves Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    imagen olen siirtänyt daemoniin, mutta ei se mihinkään "soi".. se heittää mut tuonne suojauspuolelle koko ajan ja poltto ei onnistu.

    Kaikki mahdolliset välineet ja vehkeet löytyy, jotta purku alkaisi onnistua, vaan ei onnistu niin ei onnistu. Tosi ikävä tilanne.
     
  12. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    miten niin ei imagen poltto onnistu? käytätkö Neroa? millä ohjelmalla teit sen imagen, nerolla?
     
  13. arves

    arves Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tein imagen winISO:lla ja poltin monella eri ohjelmalla. MM. Nerolla.. lopputulos oli, että mediaplayeri siinä kohtaa ilmoitti, ettei pysty tunnistamaan poltettua levyä - tai niitä filuja.. samaa sanoi winamp. Alcohol, CloneCD eivät edes tunnistaneet imagea... siis eivät voineet sitä polttaa..
     
  14. markusk

    markusk Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2002
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EAC on rippausohjelma eli ohjelmalla luetaan CD-asemassa olevan levyn ääniosa tietokoneelle. Ensiksi levy asemaan ja sitten EAC:n yläpalkissa kerrotaan, että minkä CD-aseman levyä yritetään lukea. Levyn laittamisen jälkeen ilmestyy raitalista kopioitavista kappaleista.
     
  15. kämmäri

    kämmäri Member

    Liittynyt:
    02.09.2003
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    olen joskus ollut samassa jamassa mut sain ne nerolla poltettua kun otin siitä paketista vaan musiikki raidat ja muutin ne sit audioksi.
     

Jaa tämä sivu