Olen ihan tuore näissä atk-jutuissa,joten kärsivällisyyttä... Hankin viime perjantaina Acer Aspire 5315 kannettavan. Mulla olis dvd:llä pojan vanhojentanssit. voinko siis kopioida sen koneelle ja miten. Voinko lähettää sen liitteenä kaverille ja miten?? ...kiitos, jos joku jaksaa vaivautua neuvomaan..... otanko muuten vastaavissa asioissa yhteyttä acerin tukipalveluun vai elisaan?
Muuhun en ota kantaa, mutta en suosittele ainakaan sähköpostin liitteenä lähettämään mitään DVD-tiedostoja kavereille. Harvan postilaatikkoon mahtuu niin isoa liitettä, eivätkä ne yleensä ota vastaankaan niin isoja tiedostoja. Mutta tavallisen kirjeen liitteenä voi lähettää vaikka kopion levystä
Älä laita sähköpostissa. Elisa tai acer ei sinua tuollaisissa asioissa opasta. Kyseessähän on siis ihan tietokoneen käyttöön liittyvä asia, eikä tietoliikenteeseen tai tietokoneeseen liittyvä. Ohjeistusta tälläisiin asioihin löydät esim. täältä meidän foorumeilta. Esim. clonedvd voisi olla tähän tarkoitukseen hyvä. Itse en ole oikeen noita dvd:tä koskaan kopioinut lähinnä luonut. Eli kannattaa tehdä kopio tuosta dvd levystä. Tuossa tietokoneesi mukana taitaa kyllä tulla ihan tarvittavat ohjelmat tuon toiminnon tekemiseen.