Koodekki ongelma

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Lute3 04.09.2009.

1. Lute3

Lute3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli siis, tässä on nyt parin viime päivän aikana kehittynyt aika hyvänlaatuinen ongelma, ja kun kohtalainen aloittelija olen niin on vaikeuksia korjata kyseinen ongelma. Eli kyseessä on ilmeisesti koodekki ongelma, ja olen tietoinen FFDShowsta mutta en ilmeisesti osaa sitä tarpeeksi hyvin käyttää kun ei ole kadonnut ongelma.

Ongelman ydin, latailin pari erään sarjan jaksoa, kuten olen ennenkin tehnyt, ja ladattuani vilkaisin nopeasti BS Playerin kautta että toimivia ovat. Sen jälkeen siirsin tiedostot toiseen kansioon ja yritin avata uudelleen, BS player ei ilmeisesti pitänyt kyseisestä siirrosta kun alkoi heivata erroria. Noh, siirsin takaisin alkuperäiseen kansioon, ja kyllähän alkoi pyöriä, mutta en katsonut yhtään sekunttia itse jaksoa. Kun myöhemmin avasin jakson, kuva näkyi ylösalaisin ja peilikuvana YHTÄ AIKAA. En osannut ratkaista tätä ongelmaa, joten hankin VLC playerin nopeasti ja siirryin katsomaan sillä, ja sekin sujui jakson tai pari verran, sen jälkeen kuva katosi, mutta ääni kyllä kuului. Kokeilin muita Playereitä, sama ongelma, Windowsin oma surkea player toisti jopa jakson verran oikein, mutta sitten sekin siirtyi lakko rintamaan. Ja Classic Playeria kokeilin vielä lisäksi ja sekin piti kuvan pimeänä. Nyt myös BS Player pitää näytön pimeänä eikä näytä kuvaa miten päin haluaa.

Eli siis ongelmana on aluksi sen kuvan saanti näkyviin, ja jos se BS playerin omituinen tapa näyttää videota jatkuu, korjata sekin, jos mahdollista. FFDShownilla olen joskus jotain värkännyt aikoja sitten ja jotain olen korjannut mutta en osaa oikeastaan yhtään enään kyseistä ohjelmaa käyttää, eli jos sillä korjataan ongelmat niin neuvoja olisi tarpeen.

Ja toivon mukaan tekstistä saa joku jotain selvääkin :)

EDIT: En tiedä miten tämä tapahtui mutta ongelma ratkesi itsestään, päätin kokeilla nyt säätää koodekkeja itse kohdilleen ja videot toimivatki yhtäkkiä normaalisti.

EDIT2: Ongelma palasi, syystä ei tietoa. Mutta tämä alkaa oikeasti jo ottaa päähän. Eli eilen toimi taas moitteetta (johtuen ehkä että latasin yhden K-Liten koodekki paketin?) ja nyt seuraavana päivänä taas kaikki playerit ovat pimeänä, en voi käsittää mikä tässä mättää.

Viimeksi muokattu: 06.09.2009
  2.  
  3. Cavemann

Cavemann Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pikavinkki: Poista akikki asennetut codeckit ja jopa playerit, joita aiot käyttää. Voi olla, että on jäänyt jäänteitä toimimattomista codeckeista, ja sitten se valkkaa aina välillä oikeen...

Jaa tämä sivu