Moikka.... Hiukan asiaa omasta vinkkelistä ja toivoen ohjeita tai neuvoja.. Olen kokeillut erillaisia k-lite code pack,ffdshow ja cccp:n välillä ja ainakin minulla, tämä viimeinen l. cccp toimii parhaiten.En tiedä syytä.Näissä muissa on esimerkiksi ollut suuria vaikeuksia saada videon kuva toimimaan,yhtenä vaikeutena.Aina ollut näitä palkkeja ylä ja alapuolella tai ympäri kuvaa.Milloin paksummalti,milloin ohueammilti.Nyt tämä varsinkin näillä omilla videotiedostoilla,jotka ovat tuolla kovalevyllä.Niin nämä toimivat nyt haluammallani tavalla.Mielestäni kuva on hyvä.Ei siis mitään mustia palkkeja missään.En tajua kun kokeilin useaan otteeseen tuota ffdshow koodekkia,niin varsinkin tämä oli suuri vaikeus.Nyt kun toistan tuolla MPCHC:llä videotiedostoja,mulla on video frame kohdassa "Touch Windows From Outside"Tällä lailla saan kuvani sellaiseksi kuten haluan.Jos vien tuon framen kohtaan Normaali Size,Se menee tosi pieneksi.En tiedä syytä.Nyt on käytössä vielä uusi näyttö.Ollut käytössä muutamia päiviä.Edellä mainittu vaikeus oli jo edellisessä näytössä.Uusi näyttö on kyllä mahtava. Nyt on siis mulla CCCP/Haali,CoreAVC ja AC3 käytössä.Tuon cccp:n myötä tuli sellainen kuin "Direct VobSub 2.39 joka ei kerro vielä minulle mitään. Disabloin videokoodekeista H.264/AVC(ffdshow) Mulla on tuo Core asetukset seuraavat:input & output levels kohdassa "Auto detect".Deiterlacing kohdassa "Hardware".Input colorspace "Auto detect".Deblocking kohdassa "skip when safe" Muilla asetuskohdilla ei luultavasti ole merkitystä.Toivon mukaan asetukset on oikean suuntaisia Nämä AC3:n asetukset ovat näin:Output format:2/0 stero.Mulla on normaalit creativen kajarit ja olen ostanut äänikortin myös,se tukee 24 bitistä ominaisuutta,joten olen tuohon alapuolelle laittanut kohdan "Format"24Bit.En tiedä onko se oikein?Use SPIDF on ilman rastia.En kyllä tajua mikä tämä on,mutta luultavammin mulla ei ole tällaista järjestelmää.Niinpä olen jättänyt sen pois.Kohdassa Equalizer mulla ei ole mitään lisätty tai rastitettu.Tuleeko jotain olla?Sitten kohta SPIDF:Mitä minun tulee tänne merkitä????System sivulla olen ottanut kohdassa "UseAC3filer"Spidf" pois,muut säilyvät.Filer merit ja default audio päällimmäinen kohta valittuna. Onko tässä AC3:ssa jotain muuta huomioitavaa? CCCP asetukset näin:FFDshow video decoder settings "H.264" pois muut säilyvät.FFDshow audio & S/PIDF ei rastia.Tuleeko rastittaa Kohdat(FFDshow audi settings) AC3 Dynamic range compression ja DTS Dynamic Range compression?? Sen yläpuolella mulla on tuo 2/0 stereo!!! Mitä muistettavaa tai huomioitavaa on tuossa MPCHC soittimessa?? Mielestäni se muuttui paremmaksi tämä videoiden katseleminen ja varsinkin äänipuoli kun muutin tuon AC3:n vastaamaan täysin äänipuolesta ja disabloin äänet ffdshow audio asetuksista... Eilen törmäsin uuteen tuttavuuteen.Yritin katsoa tuolla MPCHC:lla sellaista tiedostoa joka oli "F4V" Mikä tämä on?SE ei auennut MPCHC kuvakkeena,mutta yritin katsoa tällä kyseisellä soittimella tätä? Ihmisten puhe ei ollut siinä videossa kohdallaan l. kun videossa ihmisten suut oli kiinni,niin kuulin kyllä puhetta.Toivon mukaan käsitätte mitä tarkoitan?Yritin katsoa tooisella playerillä,mikä on mulla käytössä kun katson DVD kiekkoja.Se ei pystynyt toistamaan tätä? Tässäpä tuli aikamoinen määrä tekstiä.Toivoin mukaan joku pystyy antamaan ohjeita tai vinkkejä...
Ihan vaan tämmöistä olisin tiedustellut, kun jätit mainitsematta. Millä kuvasuhteella nämä videot ovat: 16:9, 16:10, 4:3 vai leffaformaattia 2.39:1? Eli siis vaakapikselien määrä yhtä pystypikseliä kohden. 1920x1080, eli HD-formaatissa se on 1920 jaettuna 1080, eli sama kuin 16 jaettuna 9, eli 1.777 vaakapikseliä yhtä pystypikseliä kohden. Monet soittimet toistavat leffat siten, että ne venyttävät pikselit näytölle oikeassa suhteessa, eli jos näyttösi on 16:9 (laajakuva) ja videot 4:3, sivuille jää palkit, koska niille ei pystytä leivttämään kuvaa. Jos taas katsot 16:9 (1.77:1) näytölläsi leffaformaattia 2.39:1 , niin ylös ja alas jää palkit. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuvasuhde