Mulla on muutama animaatiopätkä koneella ja haluisin polttaa ne DVD:lle. Käytän Ulead DVD Movie Factory 2 ohjelmaa mutta se ei suostu kääntämään animaatioita poltettavaan muotoon. No, käytin sitten TmpgENC Version 2.54.37.135 ja tulos oli mustaa ja mykkää.... Mitä pitäis nyt kokeilla...? Videopätkien ominaisuuksissa lukee että pakkaus on DIVXG400 ja ääni MPEGLayer3 EDIT: Entäs .mov muotoisten kanssa? Millä ne sais käännettyä DVD:lle poltettavaan muotoon?
http://www.nefernetti.com/divx2dvd_.htm tolla voit kokeilla noita avi tiedostoja muuttaa. EDIT: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videonpakkausohjelmat/qtreader_for_tmpgenc.cfm tuolta saat plugin:in jonka jälkeen tmpgenc osaa käsitellä mov tiedostoja.
Eihän toi tuo AVI2DVD tuo mitään uutta mun tilanteeseen kun se kuitenkin käyttää tota mun TmpgEncia......(CCE:ta eikä Canopusta mulla ei ole). Tulos on siis edelleen mustaa... Mättääkö nyt siis mun TMPGENC (tarviinko uudemman version tai jotain?) vai puuttuuko multa joku codec?
Kaikki on oletusarvoissa. Oon konvertoinu monta muuta pätkää TMPGEncilla ja ne on toiminu. Nyt on nää pari pätkää jotka ei vaan onnistu. (Pixarin For the Birds ja Mike's new Car).
Eipä tuo muulla tavoin eroa tuosta toisesta ohjeesta kuin että aluksi käytetään GSpotia AVIn tutkimiseen. G-Spot kertoo että mulla on 3 sopivaa codecia kyseisen AVIn toistoon. AVI siis näkyy ja kuuluu aivan loistavasti esim Windows Media Playerilla.
Jos avaat sen DVD2SVCD:n tekemän avs-tiedoston vaikkapa Windows Media Playerillä (tai virtualdubilla) niin näkyykö siinä kuva vai mustaa? Mikä Avisynth versio sinulla on käytössä? Saat sen selville kun kirjoitat notepadillä/muistiolla: version() ja tallennat sen jotain.avs ja avaat sen taas Windows Media Playerillä tai virtualdubilla.
Pystytkö kääntämään mitään muuta AVI:ia? Jos niissäkin näkyy mustaa niin koita poistaa kaikki koodekit koneelta ja asenna uudestaan. Voit myös kokeilla poistaa DVD2SVCD:n ja Avisynthin ja asentaa ne uudestaan. Jos vieläkään ei käänny mikään AVI tai edes DVD niin sitten näyttää huonolta. Yksi mikä yleensä auttaa, jos mikään muu ei auta niin laita käyttöjärjestelmä uusiksi. /