Vaimo latasi ohjelman työhönsä liittyen ja vähä siivosi konetta niin nyt sit on hidastunut aikas lailla.. Pystyykö joku auttamaan? ..että tuli ilmeisesti tehtyä jotakin väärin..
ei oo ohjelmalla siivoillut, poistellut vaan hänestä turhia ohjelmia etc. pois. (mitä tulee kylkiäisinä jossain ohjelmissa..)
Mikä mahtaa olla tuo ladattu ohjelma? Voisiko se hidastaa konetta? Poistettiinko ohjelmat oikealla tavalla eli Windowsin Lisää/poista sovellus -toiminnolla? Poistettujen ohjelmien jäämiä voi poistaa turvallisesti CCleaner -nimisellä sovelluksella.
Ladattu ohjelma on Vectorworks 2012. Ja kuulemma oikein poisti ohjelmia. Ja sit tuossa huomasin että hitaus on Firefoxissa ainakin kun tää Explorer näköjää on nopeampi nyt..? tai ainakin vähäsen et ei oo niin tuskallist käyttää nettii..
Tuollainen ohjelma kuormittaa toimiessaan konetta melkoisesti, mutta ei se tietenkään hidasta konetta tai nettiyhteyttä silloin, kun se ei ole käynnissä. Jos hitaus ilmenee vain selaimien toiminnassa, onko tsekattu, ettei ongelma ole nettiyhteydessä? Antaako tavallinen nopeustesti normaalit lukemat kummallakin selaimella? http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/mittaa+nopeutesi/nopeustesti/
Olihan noissa eroja: Expl. lataus: 9.36 lähetys: 0.72 viive: 58 ms Fire. lataus: 1.68 lähetys: 0.65 viive: 409 ms
Syynä saattaa olla joku Firefoxin lisäosa. Käynnistä Firefox ilman lisäosia selvittääksesi, onko hitauden syy niissä. https://support.mozilla.org/fi/kb/Vikasietotila?redirectlocale=en-US&redirectslug=Safe+Mode
Itse asensin Firefoxiin vuodenvaihteessa uusia lisäosia ( aivan turhaan mutta näytti niin hienolta ) mutta sitten aikojen päästä alkoi selain kummasti tökkiä/hidastella. Mietin että mistähän tuo selain osoitti mieltään kun olen aina käyttänyt sitä vakituisesti muttei tälläistä ennen ole tapahtunut että lopetti lähes tykkänään toimimasta. Vaihdoin selaimeni sitten Chromiin mutta aikani sitä käyttäessäni aloin kuitenkin vielä tapailla Firefoxia,vaikka Chromi oli hyvä ja nopeakin selain mutta mihin tottuu,niin vaikea siitä on luopua,ainakin minun tapauksessani. Tuli mieleeni aiemmin asettamani lisäosat Firefoxiin,poistin ne sieltä kokonaan : Apu tuli välittömästi ja alkoi toimimaan hyvin - kannattaa välttää ainakin itselleen tarpeettomia lisäosia,joita ei välttämättä tarvita - että oppia tässäkin kantapään kautta - on kai se "paras" oppi.