Konetta peli- ja yleiskäyttöön

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi veldrin 14.06.2007.

1. veldrin

veldrin Guest

Elikkäs, olen hankkimassa uutta konetta peli- ja yleiskäyttöön (mikä varmasti jo aiheesta tuli selville). Olen tässä jokusen aikaa lueskellut aihetta koskevia threadeja ja hahmotellut jotakin tämän tapaista:

Intel Core 2 Duo E6600 boxed
    Samsung T166 (320 Gt, 7200 RPM, sarja-ata II) HD321KJ
    1 Gt, 800 MHz DDR2 (2)
    Club 3D GeForce 8800 GTS 320 Mt PCIE
    Antec Neo HE (500 W)
    ASUS P5K
    Samsung 18x SATA DVD+/-RW Dual Layer (SH-S183A)
    Antec P182

Hintaa tällaiselle kokoonpanolle tulisi n. 930 euroa

Kone tulee aktiiviseen peli- ja yleiskäyttöön vaativaan opiskeluympäristöön.

budjettina olisi n. 1300 euroa (en tarvitse siis muuta kuin keskusyksikön), joten olen miettinyt josko inventoisin astetta parempaan näytönohjaimeen (8800GTX), sillä koneella pitäisi jonkin aikaa sinnitellä. Mielipiteitä kaipailisin onko kyseinen hankinta järkevä.

Haluaisin myös kuulla teiltä asiantuntijoilta, onko Vista järkevä ostos uuteen koneeseen tällä hetkellä (en tarvitse erillistä käyttöjärjestelmää ellen investoi Vista Home Premiumiin).

Ja vielä haluaisin hyviä ehdotuksia hyvistä musiikin kuunteluun ja pelaamisen soveltuvista headseteistä, budjettina n. 50 euroa.

Kiitoksia jo etukäteen.

2.  
  3. Regel

Regel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ottaisin jonkin toisen powerin (esim. Corsair HX520, mutta ei sillä että tuokaan mikään huono olisi).
    Muuten vaikuttaa mainiolta paketilta. Hinta/laatu -suhteeltaa juuri sopiva paketti.

Vista alkaa varmastikin olla jopa hyödyllinen uusissa koneissa, kun noita DX10 pelejä alkaa kohta ilmestyä.

Viimeksi muokattu: 14.06.2007
  4. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

itse ostaisin CHIEFTEC PSU ATX 500W PFC 12CM BLACK 70e ja jää rahaa vaikkapa jätskiin tai vaikka sitte siihen 8800gtx varten.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.06.2007

Jaa tämä sivu