Olen kokoamassa konepakettia kaverille ja osat olisivat seuraavanlaiset. Kysyisinkin, että onko näissä jotain yhteensopivuus ongelmia näin äkikseltään? Mitä kannattais vaihtaa jos kannattaa? Entä jos tilaan nuo osat niin mitä vielä tarvii jotta siinä olisi kaikki... kaapeleita, johtoja ym... mitä? Näyttö: ViewSonic E70F+ (17") Emolevy: Epox 8RDAE Muisti: Kingston 256MB DDR 400MHz Kotelo: Aopen QF50A Asema: LG GCC-4521RBB DVD/CD-RW Prosessori: AMD Athlon XP 2200+ boxed Kaiuttimet: ProCaster LS-7600-6 Näytönohjain: Nvidia MX-440 (Käytetty) Kovalevy: 5600RPM 60Gt (Käytetty) Hiiri: Langaton Logitech Näppäimistö: Langaton Logitech Nuo missä lukee (käytetty) on mun vanhoja.
Äkkiseltään minä kaipaisin polttavaa CD/DVD asemaa, kuin myös korppuasemaa. Hiljainen kotelotuuletinkin olisi tuohon hyvä laittaa. Tietysti IDE-kaapeli ja korpulle myös. Edit. Nonni. Olihan se polttava siellä.
Suurempi kovalevy voisi olla ihan mukava ja vähän parempi näytön ohjain...Kyllähän noillakin tietysti jo pärjäilee... EDIT: Tietysti jos se sun kaveri saa noi sulta "sopuhintaan" niin sit noi kelpaa...
Mikäli kaverisi muutta opiskelijakämpään, niin kannatta panostaa vielä mahdollisesti ADSL-korttiin. Opiskelijat saavat joissain paikoissa internetin todella halvalla. Jossain päin muistaakseni saa 100 megasen verkon aivan puoli-ilmaiseksi. Kannattaa ainakin ottaa etukäteen selvää verkkomahdollisuuksista, mikäli on muuttamassa opiskelijakämpään/asuntolaan.
Ton muistin määrän lisäämisestä viä semmonen että kannattaa ostaa mielummin 2*256 kuin 1*512, koska noissa nforce2 emoissa on semmonen dual channel tuki (lue: nopeempi). Niin ja tuolla näyttiksellä ei uusia pelejä pelailla.
Onko tuollainen dual channel tuki ainoastaan nforce2 emoissa vai löytyykö tuo kyseinen tuki jostain muistakin emolevyistä.
cr3tin: Dual Channel ominaisuus löytyy myös muistakin kuin nforce2 emoista! Nopeuttaa konetta ihan mukavasti!
Useampi tuollaisia koneita olen kasailut joissa jätetään vanhoja osia ja olen huomannut vanhan hitaan kovalevyn olevan erittäin merkittävä pullon kaula hyötyohjelma käytössäkin. Joten ehdottaisinkin myös nopeampaa kovalevyä. Tämä vastaus ei tietenkään välttämättä sinua miellytä kun oot sitä kaverillesi myymässä, mutta on nopea prossu, erittäin nopealla piirillä oleva emo ja huippu muista ja sutten p**** kovo. Voisihan sen vahan kovon panna rinnalle ja tallennella sinne leffoja, musiikkia...
juu... onhan se niinkin, mutta ku pitäis päästä mahdollisimman halvalla uusi tuommonen niinku mulla on maksaa 70 € ja multa kaveri saa 25 €... 2 vuotta vanha... siis tuo kovo... (Maxtor Diamond 9)
hyvältä näyttää paketti miks ei tu nettiä? muistia 512 suosiolla ja näytönohjaimella ei o mitään merkitystä jos ei pelaa jos tuo kiintolevy on ata100 liitännällä niin eiköhän se jo sillon oo riittävän nopea.. jos ei niin sillon se on kyl todella pullon kaula tossa paketissa! laita emoks ASRock k7s8x jos oot uutta siihen laittamassa on ihan toimiva emo. prossu onkin hinta-teho suhteeltaa paras axp2200 kyl tolla pitäis pari-kolme vuotta pärjäillä ihan loistavasti.
Eiköhän tämä tästä... kiitoksia vinkeistä. muistia tulee 2x256MB, Kovo saa olla tuo mun käytetty. kunhan nyt Word, Excel ja Powerpoint pyörii jouhevasti niin pääsee hyvin alkuun. Nettiä ei tuu vielä... ehkä joskus tulevaisuudessa muutaman vuoden päästä. Ei oo vara pitää