Konekokoonpano onkelma -- BIOS ei käynnisty?!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi hemppa75 31.03.2008.

1. hemppa75

hemppa75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tässä vasta uuden konepaketin: emo Intel® Desktop Board DG31PR, 1g muistia, koneessa on aivan uusi virtalähde ja dual core prossun. Nyt onkelmana on ettei kone starttaa eli aivan kuin bios ei heräis henkiin. Kaikki liittimet olen katsonut --> emon ledi valo syttyy eli virtaa saa...? Bios:n jumpperia olen kokeillut kaikissa mahdollisissa asennoissa ja ilmankin. Ilman näytönohjainta olen kokeillut (eli integroidun liittimessä näyttö kiinni). Muistikampaa olen kokeillut eri paikassa, eri kovoa ja katsonut ettei emo kosketa runkoon/koteloon. Alkaa olla neuvot vähissä...voisko olla että prossu olis alunpitäen rikki!?

2.  
  3. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mikä prossu? jos on uusia 45nm prossuja, niin bios päivitys jollain vanhemmalla prossulla vois auttaa.

4. hemppa75

hemppa75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hep,

imasin intelin sivulta BIOS päivityksen, ko näytti siltä että pitäs olla vähintään v32, kun laiteyhteensopivuus sivulla kävin. Ropleema onkin siinä ettei kone ole kertaakaan pyörähtänyt bios tilaan, jotta olisin voinut nähdä nykyisen version. No pittää vissin alkaa korppua metsästämään (filesize 1,32mb) ;)

5. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos kyseessä on tosiaan sellainen tapaus ettei prossu toimi ilman bios-päivitystä, niin silloin pitää koneessa käyttää joku prossu joka toimii, muuten ei koko päivitys onnistu..

Jaa tämä sivu