Olen 4 viikkoa sitten ostanu uutta rautaa itselleni jimmistä. Kone toimi moiteitta ilman mitään sivullisia ärsyttäviä ääniä, mutta nyt viime viikolla on alkanu kuulua ärsyttävää ininää koneesta. Tämä inisevä ääni kuuluu silloin, kun pelaa jotain peliä esim. Witcheriä, jossa ääni kuuluu pahemmin kuin muissa peleissä. Itse olen kuulostellut, että ääni tulisi näytönohjaimesta tai sitten emosta. Ja tämä ääni on myös pahentunut. Olisiko kellään kokemusta tälläisesta ärsyttävästä inisevästä/sirisevästä äänestä? Kokoonpano: Q6600 g0-stepping A-data 2gb ddr2 800mhz Gainward 8800gt 1024mb Ip35-e Antec 500w Earthwatts
Voisiko se johtua siitä ettei poweri ole tarpeeksi tehokas tai sitten, että emolevy tai näytönohjain olisi viallisia? Kun tuntuis ettei tollainen sirinä ole normaalia?
Tuo ääni tulee silloin kun aletaan vaatimaan kovempia tehoja powerilta. Ainakin itsellä esim 3D markissa alkaa tulemaan pientä ininää. Sitä ei tosin huomaa, jollei kuoret ole auki. 8800 GTS G92.
Testailin tässä, että häipyisikö sirinä jos laittaisi kaikki graafiset asetukset niin matalaksi kuin saa Company of Heroesissa. Ja irrotin sata dvd-polttavan virtajohdon, mutta eipä tuo sirinä näytä katoavan vaan pysyy samana.
itselläni kuuluu samanlaista sirinää mutta vain silloin kun fps on suunnilleen yli 300 ja äänen korkeus riippuu siitä kuinka korkea fps on. eli kun fps on matala niin on myös äänikin. esim kun käynnistää pelin ja siinä tulee niitä mainoksia nii niissä fps on joskun yli 4000 niin silloin ääni on jo aika kimeetä.