Koneeni kaatuu varoittamatta.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Slowfox 27.04.2007.

1. Slowfox

Slowfox Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve! Olen uusi täällä joten en päässyt jatkamaan "yli 2kk vanhoja" viestiketjuja. Joten luon uuden...

Koneeni siis kaatuu kun se on käyttämättä jonkin aikaa.
    Olen kuullut että tekee tätä yleensä pelatessa tai konetta muuten käytettäessä, mutta en kun kone on melkein täysin lepotilassa??
    Emolevy on juuri uusittu joten vika tuskin piilee siinä, näytönohjain nyt on mitä on...Asus Radeon X800pro. kahta kohdetta epäilen, Näytönohjainta ja melkein vielä enemmän Virtalähdettä, epäilyjäni lisää virtalähdettä kohtaan huhut ja kertomukset kyseisestä virtalähteestä, että se on täysti romu. ANTEC SmartPower 450W.
    voiko kaatuileminen johtua Näytönohjaimen BIOS:sta? "se on yli 2v vanha" sanoo EVEREST??

Koneen tiedot:
    AMD Athlon XP 2400+ 2,0Ghz
    ASRock K7NF2-RAID
    Asus Radeon X800Pro 256mb
    Creative 5.1 SBLive! äänikortti
    1024mb muistia
    330Gt kovalevytilaa
    ja Antec SmartPower 450W

Kone kaatuili jo aikaisemmin aiheuttaen BlueScreenin, mutta se asia johtui näytönohjaimen ajureista.
    Virhe jonka kone nyt tuottaa on seuraavanlainen:

C:\Documents and Settings\Riku\Local Settings\Temp\WER618a.dir00\Mini042707-01.dmp

C:\Documents and Settings\Riku\Local Settings\Temp\WERc8fa.dir00\Mini042707-02.dmp

ja \sysdata.xml oli myös virheessä mukana.

olisiko kenelläkään mitään ideoita ja apuja kuinka tämän virheen saa korjattua. olen kokeillut lähes joka kikkaa minkä olen löytänyt ja uskaltanut käyttää. Esim, joku oli keksinyt että virheen tuottaa IE, laitoin että kone vähät välittää IE:stä. pitäisi poistaa USERDATA tempistä tai poista minidump:i.
    Lämpötilatkaan ei kauhean korkeiksi pitäisi nousta lepotilassa kun pelatessakaan ei ole mitään ongelmia.
    Seurailen lämpötiloja tietokoneessa EVEREST Home Edition ohjelmalla.

-Riku

EDIT. Tänään kirjautuessani koneelle kone aiheutti Bluescreenin jossa luki about näin:
    win32k.sys - adress BF802475 base at BF800000, DateStamp 45f013f6

Viimeksi muokattu: 27.04.2007
  2.  
  3. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sinullekin neuvon ensimmäiseksi testaamaan muistit Memtest86+ ohjelmalla: http://www.memtest86.com/ http://www.memtest.org/

Muistit tuppaavat tuollaista yleensä tekemään, jos eivät toimi kunnolla. Tällä on hyvä aloittaa. Powerin luulisin aiheuttavan ongelman pikemminkin, jos kaatuisi rasituksessa, koska idlenä pitäisi olla pienempi kuorma sille, joten ei sen silloin pitäisi heittää häränpyllyä. Tietysti, jos antaa ihan sekopäisiä virtoja/jännitteitä koneelle niin ongelmia tulee.

edit* Näytönohjaimen BIOS on mitä on. Sille ei tarvitse tehdä mitään, ellet ole kellottelemassa sitä. Ajurit pitää aina tsekata. BIOS harvoin tarvitsee toimenpiteitä näyttiksessä.

Viimeksi muokattu: 27.04.2007

Jaa tämä sivu