Kone pitää aika kovaa ääntä tuulettimien ansiosta varmaankin näytönohjaimen tuuletin mölyää eniten kun minun pitäisi pitää konetta koko yön päällä mutta en kehtaa kun kone pitään niin kovaa ääntä ja samassa huoneessa pitäisi nukkua niin ajattelin että jos ottaisi näytönohjaimen tuulettimen johdon irti niin ääni varmaan hiljenisi vai ? Ja eikat näytönohjain kuumene liikaa jos tuulettimen otttaa pois koska eihän näyttiksen tarttee tehä kovaa työtä kun se ei ole rasituksessa vai tarvitseeko ??
En kyllä suosittele. Mikä näytönohjain sulla kun pitää niin kovaa ääntä? Itse en kyllä lähtis ilman jäähdytystä pitämään kun siinä sellanen kerran on.
en oo varma onko se näytönohjain mutta kyllä siltä vaikuttaa siis se on Club 3d Radeon 9600xt. tietääkö joku muu voiko tuulettimen sammuttaa ?
Kyllähän sinä voit sen tuulettimen sammuttaa,ei siinä mitään mutta voit myös samalla heittää hyvästit kortillesi.Jos pitää liian kovaa ääntä,niin vaihda siihen korttiin HeatPipe-systeemi,niin sillä hiljenee.Esim.tuollainen. Zalman VGA Heatpipe Cooler ZM80A-HP http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/ZM80A-HP
ja muuuten kuumentuuko se näytönohjain vaikka näyttö ei olisi päällä eikä näytönohjaimelle muuta rasitusta kun normaalin koneen ollessa päällä tyhjiltään
Minulla on sama näyttis, eikä se kovin kovaa ääntä pidä. Jos se on miljoona vuotta vanha niin laakerit voivat olla kappaleina, siitä ääni, Siis jos semmoista rutinaa kuuluu. Se hiljentyy joskus hetkeksi kun vähän painaa siitä. Vaihtaisit joka yöksi näyttiksen? Ei hyvä idea, ennen pitkää emostasi saattaa mennä se liitin johon sen tökkäät. Myös kone olisi sammutettava ja muuta turhaa vaivaa.
minä testasin että otin näytönohjaimen tuulettimen virtajohdon irti niin kone hiljenty.. Mutta en sitä viitsi irrallaan pitää jos se kerran kuumentuu likaa ja hajoaa
Ainakin oma Clubin 9600XT piti jo uudesta alkaen aikamoista vinguntaa. Arctic Cooling ATi Silencer 2, ATI 9600 (Pro/XT) maksaa Only4Pro:ssa alle 17€ ja on melko hiljainen. Kovalevy ruksuttaa enemmän, eli ei tuota ääntä käytännössä kuule.
Minulla on myös käytössä tuo Uukoon mainitsema Arctic Cooling VGA. Hyväksi todettu ja edullinen. Hiljainen varsinkin sillä hitaammalla tuulettimen pyörimisnopeudella. Ja plussana tuo työntää lämpimän ilman ulos kotelosta, eli ei jää sinne pyörimään ja lämmittämään muita laitteita.