Koneen kellotus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi takemoi 18.02.2009.

1. takemoi

takemoi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä kellotin konetta ja kun avaan koneen ei tule mitään näyttöön pelkkää mustaa .. näytössä palaa keltainen valo . aina kun kone on päällä palaa vihreä valo. miten saan asian korjattua

2.  
  3. MiKa85

MiKa85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tais mennä vähän liikaa. Resetoi BIOS käyttämällä vaikkapa minuutin verran patteria pois.

4. takemoi

takemoi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli siis miten? Olen aika uusi näissä kellotus asioissa ja en kellottanut edes paljoa.

5. MiKa85

MiKa85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mikäs prossu ja emo sulla on?

Otat semmosen patterin siitä emolevyltä irti joksikin aikaa. Samanlainen patteri kuin esim. rannekelloissa. Saattaa myös olla joku jumpperi emolevyllä jolla tuo resetointi onnistuu mutta siitä en osaa neuvoa sen enempää.

6. neverlife

neverlife Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joko ottamalla bios patterin pois emosta hetkeksi: http://www.technibble.com/articlecontent/2007/12/remove-bios-battery.jpg

Tai nollaamalla bioksen asetukset jumpperilla: http://www.dansdata.com/images/133aboards/cmos360.jpg (Eli vaihtamalla tatin väliä 1-2 -> 2-3 hetkeksi, tässä on tärkeää pitää bioksen patteri paikoillaan, että emossa riittää virtaa havaita tuo jumpperin paikan vaihdos ja täten nollita asetukset. Lopuksi jumper palautetaan alkuperäiseen 1-2 väliin ja koneen voi käynnistää.)

Itse olen aina käyttänyt jumpperia.

Viimeksi muokattu: 18.02.2009
  7. takemoi

takemoi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Emolevy taitaa olla MSI AGP X8 . Prosessoria en muista . Ei auttanut tuo patterin poistaminen , annoin olla pari min irti . Tuota jumpperia en löytänyt .

Jaa tämä sivu