Koneen kasaus itse???

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jpekkam 11.01.2004.

1. jpekkam

jpekkam Guest

Ei sattuis kellään oleen hyvää sivua tiedossa jossa olis ohjeita koneen kasaukseen aloittelijalle?

Tämmösen löysin, mutta jos jollain olis muita sivuja tiedossa...
    http://koti.mbnet.fi/~stinger/build_pc.php

2.  
  3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Vieläkö Verkkokauppa.com:n sivuilta on ladattavissa asennusohjeet (komponenteittain, esim prosarin asennusohje, kiintolevyn ao. jne.)?

4. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei mulla ollu tollasia ku aloin kasailee, sillo vaan testailtiin mikä kävi mihinkin ja sit kyseltiin kun ei joku toiminu :)

5. Adder_78

Adder_78 Guest

Vaikein osuus on monille se prossun asentaminen. Siinä kun voi kämmätä aika pahasti ja rikkoontunut prossu ei kelpaa takuun piikkiin. Siksi kannattaa etsiä käsiin sellainen kaveri, joka on noita kasannut niin se voi sitten opastaa sua. Itse olen noita koneita kasannut kymmeniä kavereille ja tutuille kun eivät ole itse osanneet. Ei se vaikeeta puuhaa ole. Emolevyn manuskasta löytyy usein ohjeet miten mikin komponentti ja piuha pitää siihen kiinnittää.

Rohkeesti vaan kasaamaan. Harvoin sitä mitään rikki asennettaessa saa ;o)

6. D-broke

D-broke Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Emolevyn manuaalilla pääsee jo pitkälle. Lisäksi toinen toimiva tietokone, jolla pääsee verkkoon etsimään infoa, jos kasauksessa syntyy ongelmia. Virheistä oppii aina parhaiten..

7. jpekkam

jpekkam Guest

Omassa koneessani pisti silmään tuo virta ja reset nappulan johdotus jotka menevät emolle... onko niihin jokin kytkentäkaavio olemassa... tuleeko esim. koneen mukana jos tilaa osina? siinä näytti olevan melkoisesti nuita erivärisiä johtoja... kerran käytin ne kaikki irti kun laitoin äänieristystä koneeseen, mutta silloin merkkasin paikat ylös.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.01.2004
  8. toukkaman

toukkaman Guest

Emolevy kirjassa on kaikkien johduksien paikat ja niiden + ja - puoletkin. Kotelon kaapeleissa taas puolestaan lukee ne.
    Emolevy kirjoissa on yleensä myös fyysisien komponenttejen asennuksestakin ohjeita tosin suppeasti. Biossin kaikki säädötkin löytyy sieltä.

9. NeFer

NeFer Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ei se niin vaikeeta ole kuin monet luulee...
    sen verran on kuitenkin hyvä muistaa ettei sormeile prossua, muisteja ym. niin kuin yhden euron kolikkoa, sillä staattinen sähkö voi saada pahaa aikaan...

eli niinku kaveri sano että "laita villahousut, villapaita ja taskut täyteen paristoja ennen kasausta"... ;-) eh...

10. jpekkam

jpekkam Guest

juups... oon ite käyttänyt "ranneketta" kun oon vaihtanut näyttistä tai lisännyt muistia tms... huomenna tulee uusi virtalähde ja saapas nähdä kuinka vaikee se on vaihtaa... :(

Jaa tämä sivu